همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
زمان بيهوشي چه اتفاقاتي براي بدنمان مي افتد؟

جراحي دقيقا چه اتفاقي در بدن ما رخ مي‌دهد.

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال پيش در چنين روزي اولين بار از يك ماده شيميايي براي بيهوش كردن بيماري پوستي بيماران در بيمارستان عمومي ماساچوست آمريكا استفاده شد و از آن روز به بعد به خاطر فوايد بيهوشي و كمكي كه به درمان بيماري‌ها كرده‌است، اين روز به نام روز جهاني بيهوشي در جهان ثبت شد.

زمان بيهوشي چه اتفاقاتي براي بدن‎مان مي‎افتد؟

از ژل دبريد يك تا ۱۰ را برعكس مي‎شماريد و كم‌كم به خواب مي‎رويد، به همين سادگي. مغز ديگر نمي‎داند در طول اين مدت كه بيهوش بوده‌‏ايد چه اتفاقاتي براي بدن شما رخ داده‌است. داروي بيهوشي مثل يك ماده خواب‏‌آور، قشر مغز و قسمت‎هايي از ساقه مغز را كه با بيهوشي مرتبط هستند آرام پماد مدي هاني مي‏‌كند و تنفس هم آرام مي‏‌شود. وقتي به هوش مي‎آييد فكر مي‎كنيد دقيقا همين چند ثانيه پيش بود كه خواب‎تان برد و هيچ اتفاقي در اين مدت نيفتاده‌است.

در زمان بيهوشي نمي‏‌توانيد سرفه كنيد و با اين كار از ورود مواد داخل معده به ريه‎ها جلوگيري كنيد براي همين است كه پزشكان توصيه مي‌‏كنند قبل از عمل جراحي و بيهوشي حتما قيمت پانسمان نوين محتويات معده‎تان خالي شود و ديگر هم چيزي نخوريد. هركسي بعد از بيهوشي دردسر‌هايي دارد كه خواه ناخواه بايد با آن‎ها كنار بيايد البته ممكن است فقط يكي دو روز طول بكشد، اما به هرحال تهوع و سرگيجه از بيشترين مشكلاتي است كه براي خيلي‎ها به وجود مي‎آيد.

بيهوشي چند حالت در بدن ما ايجاد مي‏‌كند؛ اول اين‌كه براي آن‌كه درد را احساس نكنيم پانسمان نقره هارتمن نوعي بي‌حسي در بدن به وجود مي‌آورد. هوشياري را از بين مي‌برد تا ما به اتفاقاتي كه در طول عمل جراحي مي‎افتد آگاه نباشيم، چون قطعا باعث ترس و نگراني و استرس شديد مي‎‏شود. فراموشي حافظه در زمان عمل كمك مي‎كند نفهميم چقدر طول كشيده كه در اتاق عمل بوده‎ايم و گذشت زمان را احساس نكنيم.



منبع

تظرات ارسال شده