همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چقدر قند و شكر در طول يك روز مجازيم مصرف كنيم؟

باعث افزايش فشارخون و اضافه وزن مي‌شود كه هر دو از عوامل خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي_عروقي هستند.

به ژل ايكس پرونتوسان گزارش به نقل از ايسنا مطالعات نشان مي‌دهد خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي_عروقي در افرادي كه ۲۰درصد انرژي روزانه خود را از قند و شكر دريافت مي‌كنند در مقايسه با گروهي كه كمتر از ۱۰درصد انرژي روزانه خود را از قند و شكر تامين كرده‌اند، ‌ ۳۸درصد بيشتر است. در نتيجه در افرادي كه ۲۱درصد و يا بيشتر از كالري شركت وارد كننده بي بران روزانه خود را از مواد قندي و شيرين تامين مي‌كنند، خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي دو برابر بيشتر است.

اثرات مصرف زياد قند و شكر موجب كاهش كلسترول خوب «HDL» مي‌شود و در صورتي كه بيشتر از ۲۰ درصد انرژي روزانه از قند و شكر تامين شود، بايد شاهد اسپري براي زخم بالا رفتن تري گليسريد خون نيز باشيم. همچنين مصرف منظم نوشيدني‌هاي شيرين به ميزان هفت وعده يا بيشتر در هفته با افزايش خطر بيماري قلبي عروقي همراه است.

بر اساس اين گزارش، پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي_عروقي بايد از دو سالگي آغاز شود و اين اسپري پرونتوسان نكته را در نظر گرفت كه محدوديت مصرف شيريني‌ها بايد در تمام دوران زندگي مستدام باشد. با توجه به ارتباط مستقيم بين مصرف قند و شكر و به طور كلي مواد قندي با افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي_عروقي و مرگ و مير ناشي از آن، بايد كمتر از ۱۰درصد كل انرژي دريافتي روزانه از قندهاي ساده تامين شود.

محلول پرونتوسان چيست

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت، براي كنترل اين موضوع زنان در روز نبايد بيش از ۱۰۰ كالري يا شش قاشق چاي‌خوري و مردان نبايد بيش از ۱۵۰كالري يا ۹ قاشق چاي‌خوري شكر مصرف كنند. منظور از اين ميزان، شكر استفاده شده در كل موادغذايي مصرف شده در طول روز است.



منبع

تظرات ارسال شده