همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فوايد دويدن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
مطالعات
پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل

اخير پژوهشگران دانشگاه ويكتوريا در استراليا نشان مي دهد دويدن حتي به ميزان كم، ولي در قالب يك برنامه منظم، منجر به افزايش طول عمر مي شود.

به گزارش سوپرازورب سي ايرنا به نقل از پايگاه خبري مديكال نيوز، پژوهشگران دانشگاه ويكتوريا در ملبورن استراليا اطلاعات بيش از ۲۳۲ هزار داوطلب را در مدت زمان ۳.۵ تا ۳۵ سال بررسي، تجزيه و تحليل كردند. نتايج اين مطالعات نشان پانسمان زخم حفره اي مي دهد دويدن حتي به ميزان كم، ولي در قالب يك برنامه منظم، منجر به افزايش طول عمر مي شود.

در اين مطالعه آمده است دويدن احتمال مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي و سرطان را به ترتيب ۳۰ لوهمن روشه و ۲۳ درصد كاهش مي دهد. هنوز علت ارتباط دويدن با كاهش خطر مرگ زودرس مشخص نيست؛ ولي محققان بر اين باورند دويدن بهترين گزينه براي افرادي است كه وقت زيادي براي ورزش ندارند.

به گزارش سازمان جهاني بهداشت، بيماري جراحي پوست هاي قلبي مهمترين عامل مرگ و مير در سراسر دنيا است. افزايش چاقي و اضافه وزن در دهه هاي اخير، كاهش تحرك فيزيكي، اشتياق به غذاهاي آماده و ناسالم و استعمال دخانيات از مهمترين عوامل بروز بيماري هاي قلبي هستند كه با اتخاذ شيوه زندگي سالم، تحرك كافي و پيروي از رژيم غذايي سالم به آساني كنترل مي شوند.

نتايج اين مطالعه در نشريه British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.



منبع

تظرات ارسال شده