همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

كالري زنجبيل؛ ۱۰۰ گرم زنجبيل چقدر كالري دارد؟

كالري

زنجبيل در هر ۱۰۰ گرم ۷۹ كالري است. زنجبيل به عنوان اكسير جواني شناخته مي‌شود. مصرف اين ادويه براي كالري سوزي، بهبود عملكرد مغز و درمان بيماري‌هاي عفوني مفيد است.

كالري زنجبيل
دكتر زخم|دكتر زخم - چقدر از زنجبيل در طبخ غذاهايتان استفاده مي‌كنيد؟ درباره خواص و كالري زنجبيل چيزي مي‌دانيد؟ زنجبيل كه به نام زنجفيل هم شناخته مي‌شود، يكي از ادويه‌هاي پركاربرد در آشپزي است. اين ادويه عطر و طعمي جادويي به غذا‌ها مي‌دهد. خواص زنجبيل بي‌شمار است؛ اما آنچه در ميان فوايد زنجبيل از همه بيشتر جلب توجه مي‌كند، خاصيتي است كه زنجبيل بر چربي سوزي و لاغري دارد. در حقيقت مصرف زنجبيل شما را زيبا و خوش اندام نگه مي‌دارد. با دكتر زخمهمراه باشيد و با كالري اين ماده غذايي و خواص و مضرات آن بيشتر آشنا شويد.

كالري زنجبيل چقدر است؟

هر ۱۰۰ گرم زنجبيل خام حاوي ۷۹ كالري است.
يك قاشق چايخوري زنجبيل (۲ گرم) حاوي ۱.۶ كالري انرژي است.

ارزش غذايي زنجبيل
مقدار ۱۰۰ گرم
كالري ۷۹
پروتئين ۱.۸۲ لوهمن روشه گرم
چربي كل ۰.۷۵ گرم
كربوهيدرات ۱۷.۷۷ گرم
فيبر ۲ گرم
شكر ۱.۷ گرم
كلسيم ۱۶ ميلي گرم
آهن ۰.۶ ميلي گرم
منيزيوم ۴۳ ميلي گرم
فسفر ۳۴ ميلي گرم
پتاسيم ۴۱۵ ميلي گرم
سديم ۱۳ ميلي گرم
زينك ۰.۳۴ ميلي گرم
مس ۰.۲۲۶ ميلي گرم
منگنز ۰.۲۲۹ ميلي گرم
سلنيوم ۰.۷ ميلي گرم
ويتامين C ۵ ميلي گرم
تيامين ۰.۰۲۵ جراحي پوست ميلي گرم
ريبوفلاوين ۰.۰۳۴ ميلي گرم
نياسين ۰.۷۵ ميلي گرم
ويتامين B۶ ۰.۱۶ ميلي گرم
فولات ۱۱ ميلي گرم
بتاكاروتن ۰ ميلي گرم

فوايد و خواص زنجبيل

زنجبيل هم براي خانم‌ها مفيد است و هم براي آقايان. اين ادويه جذاب را بخوريد و از بيماري‌هاي مختلف در امان بمانيد. خواص زنجبيل در درمان بيماري‌ها هم شگفت انگيز است. برخي از مهم‌ترين خواصي كه اين ادويه دارد را در ادامه آورده‌ايم.
خواص زنجبيل

۱. از بين بردن شوره سر

شوره سر مي‌تواند به دليل چرب بودن پوست به وجود بيايد. البته حساسيت به مواد شيميايي هم مي‌تواند علت شوره سر باشد. براي درمان اين مشكل چه راهكاري داريد؟ استفاده از شامپو‌هاي شيمايي هميشه بهترين روش نيست.
چطور است كه اين بار زنجبيل را امتحان كنيد. زنجبيل ضد عفوني كننده و قارچ كش است. مقداري زنجبيل تازه را رنده كرده و آب آن را روي سرتان بماليد. با تكرار اين كار مي‌توانيد شوره سر را به طور كامل از بين ببريد.
بيشتر بدانيد: خواص زنجبيل براي پوست و مو

۲. بهبود حساسيت فصلي

براي عده‌اي پاييز يا بهار بهترين فصل خدا نيست. چرا كه هم‌زمان با آغاز اين فصل‌ها حساسيت فصلي به سوپرازورب سي اوج خودش مي‌رسد. اگر به بوي گل‌هاي زيبا حساسيت داريد يا اين كه باد و گرد و خاك پاييزي خانه‌نشين‌تان مي‌كند، پيشنهاد مي كنيم كه زنجبيل را وارد برنامه غذايي‌تان كنيد.
زنجبيل يك آنتي‌هيستامين طبيعي است. زنجبيل عطسه‌هاي ممتد روزانه و آبريزش بيني را كم مي‌كند. با كمك اين ادويه جذاب مي‌توانيد فصل‌هاي آلرژي‌زا را بدون دردسر پشت سر بگذاريد و از زندگي لذت ببريد.
بيشتر بدانيد: زنجبيل و سرماخوردگي (آيا زنجبيل براي سرماخوردگي خوب است؟)

۳. بهبود اسپاسم و درد‌هاي عضلاني

قرار نيست كه فقط ورزشكاران گرفتگي و درد‌هاي عضلاني را تجربه كنند. همين كه موقع خواب بالشتان بزرگ‌تر يا كوچك‌تر از حد نرمال باشد يا اين كه در دوران عادت ماهيانه به سر ببريد، مي‌توانيد درد‌هاي ناشي از گرفتگي عضلات را تجربه كنيد. البته كه جابجايي وسايل خانه هم مي‌تواند شما را به اين مشكل گرفتار كند.
درمان درد‌ها و اسپاسم‌هاي عضلاني زنجبيل است. در دوران پريود، مي‌توانيد زنجبيل را بخوريد تا عضلاتتان آزاد شود و اين درد‌ها بهبود پيدا كند. استفاده از زنجبيل رنده شده روي عضله گرفته شده هم كارساز است. زنجبيل را روي قسمت دردناك بماليد و پس از چند ثانيه آن را بشوييد.
زنجبيل چقدر كالري دارد؟

۴. بهبود عملكرد مغز

كار نكردن مغز و فراموشي مي‌تواند دنياي رنگي و جذاب را به يك دنياي سياه و سفيد تبديل كند. كساني كه آلزايمر دارند هيچ چيزي از گذشته خودشان به ياد نمي‌آورند. همين موضوع باعث مي‌شود كه يك انسان خنثي باشند كه هيچ احساسي ندارد. چرا كه چيزي براي غم يا شادي يادشان نمي‌آيد. اين افراد حتي اسمشان را فراموش مي‌كنند و ممكن است نزديك‌ترين كسانشان را هم نشناسند.
زنجبيل التهابات مغزي را كاهش داده و عملكرد پانسمان زخم حفره اي مغز را بهبود مي‌دهد. كساني كه زنجبيل مصرف مي‌كنند از خطر ابتلا به آلزايمر و فراموشي در امان هستند. اگر مي‌خواهيد زندگي‌تان هميشه رنگي و جذاب باشد و به يك انسان خنثي و بي‌احساس تبديل نشويد، مصرف زنجبيل را فراموش نكنيد.

۵. درمان عفونت

وارد شدن ويروس‌ها و باكتري‌ها به بدن مي‌تواند مقدمه‌اي براي ابتلا به بيماري‌هاي عفوني مختلف باشد. عفونت ادراري از عفونت مثانه مي‌آيد. البته ويروس‌ها تنها اين قسمت را تحت تأثير قرار نمي‌دهند. بلكه عفونت را مي‌توان در بخش‌هاي مختلف بدن مانند دهان و لثه‌ها هم ديد. براي درمان عفونت‌هاي مختلف از زنجبيل كمك بگيريد. اين ادويه خوشبو قارچ كش است و تمام عفونت‌ها را از بين مي‌برد.

مضرات و عوارض مصرف زنجبيل

بعضي از افراد ممكن است با زنجبيل ميانه خوبي نداشته باشند و دچار واكنش‌هاي آلرژيك شوند. در ادامه عوارضي كه ممكن است در اثر مصرف زنجبيل ديده شود را آورده‌ايم.
  • كهير در نواحي مختلف بدن
  • سوزش دهان
  • ورم گلو و تنگي نفس
  • رفلاكس و سوزش معده
  • اسهال
  • تحريكات پوستي در صورت استعمال خارجي
  • تداخل دارويي

سخن آخر

كالري زنجبيل زياد نيست و با خيال راحت مي‌توانيد آن را در سبد غذايي روزانه‌تان قرار دهيد. البته طعم زنجبيل تند و تيز است و زنجبيل تازه را نمي‌توان در مقادير بالا مصرف كرد. پودر زنجبيل تندي كمتري دارد و مي‌تواند يك ادويه ثابت در پخت و پز غذا‌هاي مختلف باشد.
حواستان باشد كه زياده روي در مصرف زنجبيل مي‌تواند غذا‌ها را تلخ كند و عوارضي آلرژيك به همراه داشته باشد. زنجبيل حاوي مواد معدني و ويتامين است. آنتي‌اكسيدان‌هاي اين ادويه شما را در برابر بيماري هاي گوناگون بيمه مي‌كند. زنجبيل هم شما را جوان نگه مي‌دارد و هم كمك مي‌كند كه هميشه حافظه‌اي قوي داشته باشيد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌هاي خواص زنجبيل براي چشم و سلامت پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل و خواص زنجبيل براي معده و بهبود عملكرد دستگاه گوارش را در دكتر زخمبخوانيد و درباره اين ادويه جذاب و كاربردي اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

برگرفته از: fdc.nal.usda

تظرات ارسال شده