همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 يخ بودن دست و پا بي دليل نيست

آن است كه دليل اين سردي بررسي شود.

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هميشه احساس لرز داريد يا دستها و پاهاي شما مانند بلوك هاي يخ احساس مي شود، در حالي كه افراد ديگري در نزديكي شما مي گويند كه درجه حرارت گرما را احساس مي كنند، زمان آن است كه دليل اين سردي بررسي شود. شايع است كه زنان احساس سرما را بيشتر گزارش مي كنند، كه اين احساس ناشي از فيزيولوژي و همچنين حساسيت بيشتر به شرايطي است كه مي تواند باعث سردرد شود. اين ليست دلايل افت دماي داخلي بدن شما را مي تواند به شما ارائه دهد و در دستيابي به علت اين امر به طور فزاينده اي كمك كند.

دلايل افت دماي داخلي بدن

شما خيلي لاغر هستيد:

وزن كم بدن به عنوان BMI شناور در حدود ۱۸.۵ و يا كم تر تعريف شده است كه مي تواند دلايلي داشته باشد. هنگامي كه شما كم وزن هستيد، با كمبود چربي بدن توانايي از بين بردن دماي سرد بدن خود را نداريد. كاهش ميزان مصرف غذا باعث ترمز كرم رژودرم گرفتن سوزاندن كالري در متابوليسم بدن مي شود، بنابراين حرارت بدن به اندازه كافي ايجاد نمي شود. در نظر گرفتن چندين كيلو وزن در كل غذاهاي سالم كه حاوي مقدار زيادي پروتئين، چربي و كربوهيدرات هاي پيچيده هستند راه خوبي براي گرم كردن و بالا بردن درجه حرارت بدن است.

تيروئيد:

عدم تحمل سرما مي تواند به ليستي طولاني از مسائل بهداشتي كه بر روي غدد پروانه اي گردن است مربوط باشد. دكتر فيليپس مي گويد: "هميشه سرد بودن نشانه اي از هيپوتيروئيدي است كه به اين معني است كه تيروئيد شما هورمون تيروئيد را به اندازه كافي ارائه نمي دهد." بدون سطح مناسب اين هورمون، سوخت و ساز بدن شما متوقف مي شود و مانع از توليد كافي انرژي و گردش موتور بدن مي شود. علائم ديگر هيپو تيروئيديسم ريزش مو، خشكي پوست و خستگي است. اگر مشكوك به يك مشكل تيروئيد هستيد، به پزشك خود مراجعه كنيد، كه مي تواند تشخيص را با آزمايش خون تاييد كند و تيروئيد را با داروهاي تجويزي از خط فعاليت آهسته خارج كند.

كمبود آهن:

سطوح پايين آهن يكي از رايج ترين دلايل سردرد مزمن است. به همين دليل است كه آهن يكي از مواد معدني كليدي است كه به گلبول هاي قرمز شما كمك مي كند هيدروژل تا اكسيژن را در همه جاي بدن شما حمل كند، به طوري كه گرما و ساير مواد مغذي به هر سلول در سيستم بدن شما برسد. بدون آهن كافي، سلول هاي قرمز خون نمي توانند به طور موثر كار خود را انجام دهند، و شما رفتار تند و تيزي خواهيد داشت.

آهن بدن بسيار مهم است، زيرا كمبود آن مي تواند منجر به كم كاري تيروئيد شود كه باعث مي شود كه شما احساس سرماي بيشتري داشته باشيد. مكمل هاي آهن مي تواند به شما كمك كند، اما بهترين راه براي افزايش مصرف آهن، از طريق مصرف غذاي سالم است: گوشت، ماهي، تخم مرغ، سبزيجات برگ پهن مانند اسفناج و غذاهاي دريايي بهترين گزينه هستند.

شما گردش خون ضعيفي داريد:

اگر دست ها و پاهاي شما مثل يخ باشد، اما بقيه بدن راحت و گرم باشند، ممكن است يك مشكل گردش خون ايجاد شده باشد و جريان خوني كه به اندام شما منتقل مي شود به خوبي انجام نشود. بيماري قلبي عروقي مي تواند يك علت باشد؛ كه نشانه آن است كه قلب شما قادر نيست به طور مؤثر خون را پمپاژ كند و يا انسداد سرخرگ ها باعث جلوگيري از رفتن خون به انگشتان دست و پا مي شود. سيگار كشيدن نيز مي تواند مسائل مربوط به گردش خون را افزايش دهد. يكي ديگر از احتمالات، وضعيتي است لوزالمعده كه به نام بيماري رينود كه رگ هاي خوني در دست ها و پاها تا زماني كه بدن سرد مي شود و به طور موقت باريك شوند. بيماري رينود را مي توان درمان كرد، اما براي تشخيص ابتدا بايد با پزشك خود مشورت كنيد.

شما خواب كافي نداريد:

محروميت از خواب مي تواند سيستم عصبي را خراب كند و باعث شود مكانيسم هاي تنظيم كننده ي مغز كه بر بدن تاثير مي گذارد به هم بريزند. معلوم نيست كه چرا اين اتفاق مي افتد؛ مطالعات نشان مي دهد كه در پاسخ به استرس، كاهش فعاليت در هيپوتالاموس، پنل كنترل مغز كه در آن درجه حرارت بدن تنظيم مي شود، وجود دارد. محققان كاهش ۲۰ درجه اي بدن را در ۲۰ جوان محروم از خواب ثابت كرده اند. هنگامي كه شما از يك شب بي سر و صدا خسته مي شويد، متابوليسم بدن شما با سرعت بيشتري كار مي كند كه باعث كاهش جريان گرما مي شود.

كم آبي و خشك شدن بدن:

۶۰ درصد بدن بزرگسالان آب است. آب به تنظيم دماي بدن كمك مي كند. اگر شما به اندازه كافي هيدراته شويد، آب گرما را تسخير كرده و آن را به آرامي آزاد مي كند و دماي بدن را در يك منطقه راحت نگه مي دارد. با آب كمتر، بدن به دماي شديد حساس مي شود. آب همچنين شما را گرم مي كند. اين قدرت متابوليسم خريد قطره فروزومال شما را افزايش دهد و متابوليسم كمتري به گرما تبديل شود. توصيه مي شود هميشه قبل و بعد از تمرين آب بنوشيد.

شما ويتامينB۱۲ را به اندازه كافي مصرف نمي كنيد:

اين ماده مغذي كه فقط در محصولات حيواني يافت مي شود و نقش مهمي در جلوگيري از خنك شدن بدن دارد. بدن نياز به ويتامين B۱۲ دارد تا گلبول هاي قرمز خون را حمل كند و اكسيژن را از طريق اين سيستم حمل كنند. كمبود B۱۲ يا كمبود گلبول قرمز منجر به سردي مزمن مي شود. كمبود B۱۲ را مي توان با يك رژيم غذايي مناسب ايجاد كرد، بنابراين هدف آن است كه گوشت، ماهي و لبنيات بيشتري را به وعده هاي غذايي خود اضافه كنيد.

شما يك زن هستيد:

به نظر مي رسد كه حس سردي واقعا مربوط به جنسيت است. به طور كلي، زنان در حفظ گرما نسبت به مردان بهتر هستند؛ علت اين امر اين است: كه هرچند زنان داراي دماي هسته اي، بدن هستند و دماي بدنشان كمي بالاتر از مردان است اما، دستان آنها به طور متوسط ​​۲.۸ درجه خنك تر از مردان است.

ديابت داريد:

ديابتي كه كنترل نمي شود، مي تواند منجر به ايجاد بيماري نفروپاتي محيطي شود، كه به طور مداوم باعث آسيب به اعصابي مي شود كه پماد سوختگي باعث حس اعتماد به نفس و ثبات دماي دست ها مي شود. هنگامي كه اين اتفاق مي افتد، احساس بي حسي و گاهي درد در دست و پا ايجاد مي شود.

بايد توده عضلاني بدن خود را افزايش دهيد:

عضله كمك مي كند تا دماي بدن با توليد حرارت افزايش يابد و سرما احساس نشود.



منبع

تظرات ارسال شده