همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ماسك سركه سيب مخصوص انواع پوست

كردن منافذ پوستي و غيره كارايي دارند. اما براي استفاده از آن‌ها، نكاتي را بايد در نظر داشت.

به گزارش اگر چه ماسك سركه سيب با كمي بوي تند و نامطبوع همراه است، اما خاصيت آن در جوان‌سازي پوست، ارزنده به نظر مي‌رسد. بيشترين تاثير اين ماسك پوستي صورت، در ماه‌هاي خشك و سرد سال ديده مي‌شود. اگر به طور منظم از ماسك صورت سركه سيب استفاده كنيد، هرگز با لكه‌هاي پوستي ناخوشايند يا مشكلات ناشي از خشكي پوست مواجه نخواهيد شد.

پوست شما مي‌تواند به مرور زمان شكسته و كهنه شده و درخشش قبلي خود را از دست بدهد. با استفاده از ماسك سركه سيب، جواني و درخشندگي را به پوست صورت خود و حتي پوست دست‌ها، باز مي‌گردانيد. اين ماسك را مي‌توانيد در بخش آرنج‌ها، زانوها و حتي كف خريد پانسمان پا و غيره استفاده نماييد.



۱. ماسك سركه سيب چندكاره

اين ماسك مي‌تواند در زمان واحد چندين تاثير را روي پوست صورت شما بگذارد. با استفاده از آن، ضمن آن كه لكه‌ها را از روي پوست خود رفع مي‌كنيد، لايه‌برداري خفيف و رفع جاي جوش‌ها نيز انجام مي‌شود. به درستي بايد گفت كه با استفاده از اين ماسك صورت طبيعي، نيازي به استفاده از ديگر محصولات زيبايي پوست نخواهيد داشت!



۲. ماسك سركه سيب و خاك رس

يكي از روش‌هاي از بين بردن منافذ باز پوست استفاده از ماسك تركيبي سركه سيب و خاك رس است. اين ماسك بايد به شكلي تهيه شود كه در نهايت شكل گِل مانند به خود گرفته و به خوبي روي پوست صورت، قرار بگيرد. زماني كه اين ماسك را روي صورت خود قرار مي‌دهيد، احساس ناتواني در تكان دادن عضلات صورت خواهيد داشت. اين بدان معناست كه ماسك گل رس و سركه سيب، درست عمل مي‌كند!



نكته: ماسك خاك رس و سركه سيب، به مرور زمان موجب روشن شدن پوست صورت شما نيز خواهد شد.


۳. لايه‌برداري عفونت بدن با ماسك سركه سيب و نمك

ممكن است نمك به عنوان يك افزودني براي غذايي كه ميل مي‌كنيد، مفيد نباشد؛ اما زماني كه صحبت از پوست در ميان باشد، نمك گزينه‌اي عالي به حساب مي‌آيد! با تركيب نمك و سركه سيب، به يك ماسك لايه‌بردار دست مي‌يابيد كه ضمن جوانسازي پوست، تمام لايه‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد.


۴. تونر سركه سيب

به دليل اسيديته موجود در سركه سيب، مي‌توانيد از آن به عنوان يك تونر عالي استفاده كنيد. البته حين استفاده از آن توجه داشته باشيد كه به پوست خود آسيب وارد نكرده و اوضاع را وخيم‌تر نسازيد. استفاده از سركه سيب به عنوان تونر، به شما كمك مي‌كند تا براي هميشه با جاي آكنه و لكه‌هاي تيره پوستي خداحافظي كنيد.

روش استفاده: كمي از محلول سركه سيب و آب به نسبت ۱ به ۳ را روي يك پد صورت ريخته و به آرامي روي پوست خود بكشيد. سپس صورت را با آب ولرم آبكشي كرده و از كرم مرطوب‌كننده بدون عطر استفاده كنيد.


۵. ماسك سركه سيب و چاي سبز

شايد پيش از اين نمي‌دانستيد، اما محصولات زخم بستر چاي سبز يك مكمل عالي در كنار سركه سيب، به عنوان ماسك صورت است. اين تركيب باعث مي‌شود كه پوست شما شفاف و روشن شده و لكه‌هاي پوستي آن برطرف گردند. به علاوه چاي سبز به تنهايي به جواني پوست و به تعويق انداختن سالخوردگي كمك مي‌كند.


۶. ماسك كتان و سركه سيب

وقتي صحبت از دانه‌هاي كتان باشد، احتمالا ياد ماسك‌هاي لايه‌بردار پوستي مي‌افتيد، اما در تركيب با سركه سيب خواص ديگري نيز شكل مي‌گيرند. ماسك تركيبي كتان و سركه سيب، علاوه بر خاصيت لايه‌برداري خفيف، باعث قوام يافتن پوست صورت و متعادل كننده چربي آن مي‌شود.


۷. ماسك سركه سيب و جوش شيرين

با تركيب جوش شيرين و سركه سيب به نسبت ۳ به ۲، مي‌توانيد ماسكي عالي تهيه كنيد. با استفاده از اين ماسك صورت، به جواني پوست خود كمك كرده و آن را كشيده و صاف نماييد.
استفاده از اين ماسك يك بار در هفته توصيه مي‌شود و هر بار بايد بين ۱۵ الي ۲۰ دقيقه روي صورت باقي بماند.


۸. ماسك عسل و سركه سيب

اين ماسك به تنظيم پانسمان اكتي كوت چربي پوست و تميز شدن منافذ پوستي كمك مي‌كند. براي آماده كردن آن بايد عسل و سركه سيب را به نسبت ۳ به ۱ مخلوط كرده و يك خمير يكدست حاصل نماييد. اين ماسك را به مدت ۲۰ دقيقه روي پوست صورت خود قرار داده و سپس به آرامي پاك كرده و با آب ولرم شستشو دهيد.



چند توصيه در ارتباط با ماسك سركه سيب

اگر شما نيز تصميم داريد به كمك اين ماسك‌ها، به پوست صورت خود جواني و طراوت بيشتر ببخشيد، پيش از هر اقدامي نكات زير را در نظر داشته باشيد:

هرگز از سركه سيب به تنهايي روي پوست خود استفاده نكرده و حتما آن را با آب يا تركيب مورد نظر ديگر، مخلوط سازيد.
پيش از استفاده ماسك‌هاي تركيبي با سركه، حتما به اندازه يك بند انگشت از آن را روي پوست بازوي خود امتحان كنيد. در صورتي كه پوست شما حساسيتي نشان نداد، مجاز به استفاده از ماسك هستيد.
هيچ يك از ماسك‌هاي فوق را بيش از ۲۰ دقيقه روي پوست صورت خود قرار ندهيد.
بهترين زمان استفاده از اين ماسك در ساعات پيش از خواب نحوه پانسمان هارتمن است.




سخن پاياني

شما از كدام تركيب با سركه سيب براي تهيه ماسك استفاده مي‌كنيد و چه تجربه‌اي از مزاياي آن داريد؟ كدام يك از ماسك‌هاي صورت طبيعي، بيشترين كاربرد را براي جوانسازي و پاكسازي پوست دارند؟


منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده