همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

فوايد سلامتي آب ليمو عبارتند از: رهايي از امراض پوستي، گلودرد، يبوست، سنگ كليه، آفت هاي دهان، و اختلالات لثه. همچنين به كاهش فشار خون، كاهش استرس، حفظ پوست سالم و داشتن كبد سالم كمك ميكند. به طور معمول آب ليمو براي كمك به هضم، كاهش مصرف كالري، كمك به كاهش وزن و جلوگيري از انواع خاصي از سرطان شناخته شده است.

حقايق تغذيه اي آب ليمو

حقايق تغذيه اي آب ليمو

آب ليمو از ليمو كه منبع غني از ويتامين ها و مواد معدني مختلف است، گرفته شده است. آب ليمو شامل آب، پروتئين، كربوهيدرات ها و قند است. ليمو منبع خوبي از ويتامين C و همچنين حاوي مقادير كمتري از ويتامين هاي مختلف مانند تيامين، ريبوفلين، نياسين، ويتامين B-6، فولات و ويتامين E مي باشد. ليمو حاوي مواد معدني مختلف مانند آهن، منيزيم، فسفر، كلسيم، پتاسيم و روي نيز است. با تمام مواد مغذي مهم موجود در ليمو، آب ليمو مي تواند به خاطر فوايد بسياري كه براي سلامتي دارد براي انسان بسيار مفيد باشد.

 آب ليمو

چه كسي از فوايد آب ليمو بهره مي برد؟

آب ليمو براي همه مفيد است به جز كساني كه به ليمو آلرژي دارند. هر كسي كه سعي دارد زندگي سالم داشته باشد بايد آب ليمو مصرف كند، آب ليمو در مقايسه با ساير نوشيدني هاي گازدار و شيرين موجود در بازار كه ممكن است به اندازه اي كه شما فكر ميكنيد سالم نباشند، نوشيدني بسيار خوبي باشد. آب ليمو نه تنها آب بدن را تامين مي كند، بلكه به فرآيندهاي مختلف بدن مانند هضم نيز كمك مي كند.

آب ليمو

چگونه كرم محافظ مدي هاني آب ليمو را تهيه كنيد؟

اگر در حال حاضر نسبتا از لحاظ سلامتي سالم هستيد، آب گرفته شده از نصف ليمو را به آب اضافه كنيد و دو بار در روز بخوريد. اگر اضافه وزن داريد، آب يك ليمو را به آب اضافه كنيد و دو بار در روز بخوريد. سعي كنيد آب ليمو را به سرعت آماده كنيد و مصرف كنيد، آن را كنار نگذاريد يا در يخچال نگهداري نكنيد. در صورت تمايل براي تغيير طعم آن، مي توانيد نمك يا شكر به آب ليمو اضافه كنيد. همچنين ميتوانيد شكر را با عسل جايگزين كنيد. ليمو بايد با توجه به سليقه شخصي شما رقيق شود. به منظور كمك به بدن براي جذب كارآمد انرژي از مواد غذايي كه مي خوريد، به طور منظم آب ليمو را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

فوايد سلامتي آب ليمو

فوايد سلامتي آب ليمو

آب ليمو براي همه ما بسيار مفيد است. رايج ترين فوايد آن مفصل در زير ذكر شده است.

تسكين گلو درد
نوشيدن آب ليمو گرم ميتواند به گلودرد يا فارنژيت كمك كند.

پيشگيري از سنگ كليه
يكي از فوايد مهم آب ليمو براي سلامتي شامل توانايي آن در درمان و جلوگيري از سنگ كليه است. به طور معمول، سنگهاي كليه بدون ناراحتي زياد از بدن خارج مي شوند، اما گاهي اوقات ممكن است جريان ادرار را مسدود كنند و باعث درد شديد شوند. نوشيدن آب ليمو كمك مي كند تا آب بدن بيشتر شود و ادرار رقيق قيمت كرم مدي هاني تر شود. اين مسئله، به نوبه خود، هر گونه خطر تشكيل سنگ كليه را كاهش مي دهد. با اين حال، در صورت درد شديد و ناراحتي سنگ كليه احتمالي، بايد با پزشك صحبت كنيد.

كاهش مصرف كالري
آب ليمو جايگزين مناسبي براي آب ميوه ها و نوشيدني هايي است كه ميتوانند حاوي قند زيادي باشند. به خصوص براي افرادي كه ديابت دارند و يا قصد كاهش وزن دارند، آب ليمو براي آبرساني به بدن و تامين انرژي بدن بدون افزايش ميزان سطوح خطرناك قند، نوشيدني خوبي است.
نوشيدن مقدار زيادي آب براي رفع تشنگي و سلامت كلي توصيه مي شود، اما افراد ممكن است به خاطر اينكه طعم آب ساده را دوست نداشته باشند زياد آب ننوشند. در چنين مواردي، ممكن است آب ليمو بنوشند، كه بسيار نشاط آور و لذت بخش است و هم داراي فوايد ليمو و هم آب است.

بهبود سلامت كبد

بهبود سلامت كبد
نوشيدن آب ليمو ميتواند به فعال كردن آنزيم هاي گوارشي موجود در كبد كمك كند. همچنين مي تواند به تنظيم اكسيژن رساني خون كمك كند.

بهبود هضم
عصاره ليمو موجود در آب ليمو باعث توليد اسيد هيدروكلريك و ترشح صفرا مي شود كه براي هضم لازم است. همچنين خطر ابتلا به اسيديته و نقرس را كاهش مي دهد. افرادي كه معمولا از مسائل مربوط به سيستم گوارش مانند گرفتگي شكمي، نفخ، احساس سوزش و گاز بيش از حد رنج مي برند بايد از آب ليمو استفاده كنند. آب ليمو مي تواند از اسهال و مسائل مشابه نيز جلوگيري كند. زنان مي توانند از عصاره گرفته شده از ۳ تا ۴ ليمو استفاده كنند تا از درد دوران قاعدگي خلاص شوند. براي بيشترين بهره مندي از آب ليمو، بايد آن را پس از مخلوط كردن با آب گرم مصرف كنيد.

رهايي ژل medihoney از يبوست
آب ليمو براي درمان يبوست مفيد است، بنابراين هر روز صبح آب ليمو گرم بنوشيد و بقيه روز از يبوست رهايي يابيد.

تقويت سيستم ايمني
آب ليمو منبع خوبي از بيوفلاونوئيد مركبات، ويتامين C و مواد مغذي طبيعي است كه به بهبود سيستم ايمني بدن كمك مي كنند. همچنين به دليل وجود ويتامين ها و مواد معدني ضروري، باعث افزايش سطح انرژي در بدن مي شود.

كمك به كاهش وزن

كمك به كاهش وزن
هر روز صبح نوشيدن آب ليمو ولرم با عسل مي تواند به افراد كمك كند وزن اضافي را به راحتي از دست دهند.

تسكين روماتيسم
نوشيدن آب ليمو قبل از غذا و در هنگام خواب نيز ميتواند به رهايي از درد روماتيسم كمك كند.

درمان كمبود ويتامين C
مصرف آب ليمو به درمان اسكوربوت و يا كمبود كلي ويتامين C كمك ميكند.

رفع آفت هاي دهان
شستشو دهان با آب ليمو ولرم مي تواند به رهايي از آفت ها يا زخم هاي دهان كمك كند.

تسكين درد لثه متورم
نوشيدن آب ليمو ميتواند باعث كاهش درد ناشي از لثه هاي متورم شود. براي دستيابي به بهترين نتيجه، مقدار كمي نمك به آب ليمو اضافه كنيد و مطمئن شويد كه آب ليمو به خوبي در آب رقيق شده است.

خواص ضد سرطاني
نوشيدن آب ليمو ميتواند در جلوگيري از سرطان نيز مفيد باشد. تحقيقات انجام شده نشان مي دهند كه ليمو با خواص ضد توموري خود ميتواند به كاهش خطر ابتلا به سرطان كمك كند.

كاهش عسل پزشكي فشار خون و استرس
يكي ديگر از فوايد مهم آب ليمو، توانايي آن در كاهش فشار خون است در عين حال باعث كاهش استرس، افسردگي و اضطراب مي شود. همچنين نوشيدن آن احساس آرامش را به همراه مي آورد.

متعادل كردن pH
با نوشيدن يك ليوان آب ليمو ميتوانيد به قليايي كردن كل بدن و تعادل سطح pH بدن كمك كنيد. بيماري ها و شرايط مرتبط بسياري با وضعيت اسيدي بدن همراه هستند. براي سلامتي مطلوب، حفظ حالت قليايي كه با خوردن غذاهاي قليايي به دست مي آيد براي بدن بسيار مهم است. آب ليمو مي تواند كمك كند تا تعادل را به سمت قليايي برسانيد.

سم زدايي بدن
آب ليمو با كاهش سموم موجود در خون، بدن شما را پاك مي كند. مواد مغذي موجود در ليمو، حذف مواد زائد و همچنين سموم را افزايش مي دهند، زيرا آب ليمو به عنوان ديورتيك طبيعي عمل مي كند كه باعث افزايش ادرار مي شود.

مراقبت از پوست
مصرف آب ليمو به صورت روزانه مي تواند به بهبود پوست كمك كند. ليمو سرشار از آنتي اكسيدان است و خواص ضد پيري معروف ليمو و ساير مواد مغذي غني از آنتي اكسيدان در سال هاي اخير به طور فزاينده اي محبوبيت پيدا كرده است.

ليمو

خريد و نگهداري ليمو

ليمو به راحتي در اكثر بازارهاي محلي قابل دسترسي است. هميشه ليمو تازه را در بازار انتخاب كنيد. ليموهايي را انتخاب كنيد كه پوستي نازك داشته باشند و لكه هاي زرد يا سبز نداشته باشند. از ليموهايي محصولات مدي هاني كه پژمرده اند و يا ليمو هايي كه بافت دانه دانه ندارند، خودداري كنيد. ليمو مي تواند به مدت چند روز به دور از نور خورشيد در دماي اتاق نگهداري شود. براي نگهداري ليمو براي مدت طولاني، توصيه مي شود آنها را در يخچال قرار دهيد. پس از فشار دادن ليمو تازه براي تهيه نوشيدني، مي توانيد اضافه آن را نگه داريد و در يخچال قرار دهيد.



منبع

تظرات ارسال شده