همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ساخت كفي كفش سيليكوني براي درمان زخم هاي ديابتي

نوعي كفي كفش را ساختند كه قادر است زخم هاي ديابتي را درمان كند.

به گزارش : پانسمان نقره براي سوختگي از پايگاه خبري مديكال ساينس، اين كفي كفش دولايه از جنس پلي دي متيل سيلوكسان ساخته شده است و لايه زيرين آن در واقع يك مخزن گاز اكسيژن است. لايه بالايي اين كفي با استفاده از ليزر به گونه اي سوراخ شده است كه اكسيژن را دقيقا در محل وجود زخم آزاد نمايندگي شركت لوهمن روشه مي كند.
هنگامي كه شخص از اين كفي استفاده مي كند در اثر فشار پاي او، اكسيژن از مخزن خارج شده و از طريق لايه بالايي كفي به طور مستمر در طول روز آزاد مي شود.
اين اكسيژن رساني به زخم موجب بهبود سريع تر آن مي شود. حتي در هنگام نشستن نيز فشار پاي شخص براي آزاد شدن اكسيژن در محل زخم كافي است.
مدل اعصاب سازي هاي انجام شده نشان مي دهد كه اين نمونه اوليه قادر است تحت فشار پاي شخصي به وزن 53 تا 81 كيلوگرم، حداقل به مدت 8 ساعت اكسيژن توليد كند.
اين نمونه اوليه با استفاده از قالب گيري سيليكون و با استفاده از فناوري ليزر ساخته شده است، اما محققان اميدوارند در آينده نزديك بتوانند اين نوع كفي ها را با استفاده از فناوري چاپ سه بعدي و بر اساس تصاوير كف پاي بيماران ديابتي به طور سفارشي پانسمان suprasorb توليد كنند.
اكنون محققان در حال انجام آزمايشات باليني هستند و در تلاشند تا اين فناوري را تجاري سازي كنند.
دست و پاي بيماران مبتلا به ديابت به دليل ضعف گردش خون و آسيب عصبي معمولا بي حس است و به همين دليل اغلب متوجه زخم هاي پوستي به ويژه در ناحيه پا نمي شوند. به دليل سرعت پايين بهبود و ترميم زخم در اين افراد، پانسمان كلاژن معمولا ناحيه جراحت دچار عفونت شديد شده و ممكن است منجر به قطع عضو بيمار شود.
گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Materials Research Society Communications منتشر شده است.
ايرنا


منبع

تظرات ارسال شده