همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ارزانترين راه درمان ريزش مو با سير

سير سرشار از فوايد براي سلامت ما است تنها كافي است از مصرف روزانه آن غافل نشويم.

ريزش مو از مهمترين دغدغه هاي زيبايي افراد است و براي جلوگيري از آن انواع روش ها را امتحان مي كنند. اما يك روش بسيار ساده سيكاكر براي پيشگيري و درمان ريزش مو وجود دارد و آن استفاده از سير است. بسياري از افراد از خواص فوق العاده سير اطلاع دارند اما به دليل بوي نامطبوع آن از مصرف آن خودداري مي كنند. در اين مطلب ما قصد داريم روش هاي مفيد براي درمان ريزش مو با سير به شما پيشنهاد دهيم.

خواص سير براي درمان ريزش مو

سير حاوي سلنيوم، پتاسيم، روي ، آهن و ويتامين B مي باشد پيچش بيضه ك براي رشد موها بسيار مناسب است.

سير مي تواند پاياني براي ريزش مو باشد، چون حاوي ميزان زيادي آليسين است. اين تركيب گوگردي، مشابه همان تركيبي است كه در پياز وجود دارد و براي درمان ريزش موها موثر عمل مي كند.

روش هاي استفاده از سير براي درمان ريزش مو

روش اول

يك حبه سير را نصف كرده و هر شب قبل از خواب روي موهاي خود بماليد. سير پانسمان لوهمن روشه را تا حدي فشار دهيد كه آب سير در بيايد تا خوب جذب سر شود.بعد از يك ساعت با روغن زيتون موهايتان را ماساژ دهيد و سرتان را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و بگذاريد تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو به خوبي شستشو دهيد.

روش دوم

سيرها را پوست كنده و آنها را له كنيد، سپس روغن زيتون را گرم كرده و با سيرها به خوبي مخلوط كنيد. مخلوط به دست آمده را داخل شيشه گاز عسل اي دربسته ريخته و بگذاريد 2 الي 3 روز درون شيشه بماند. پس از گذشت اين مدت مخلوط حاصله را روي موهاي خود بماليد و بعد از يك ساعت آن را بشوييد.

روش سوم

آب سير و روغن نارگيل را به ميزان مساوي مخلوط كنيد.بهتر است روغن نارگيل را به ميزان كمي گرم كنيد. مخلوط به دست آمده را روي مو و پوست سر به خوبي ماساژ دهيد و بگذاريد نيم ساعت بماند و سپس شستشو دهيد. اين كار را دو الي سه بار در هفته مي اسميت اند نفيو توانيد انجام دهيد.

روش چهارم

آب سير را گرفته و به اندازه يك قاشق از آن را با عسل مخلوط كنيد و به مدت 20 دقيقه روي موها ماساژ دهيد.سپس با شامپو به خوبي موهايتان را بشوييد.اين كار را چند بار در هفته مي توانيد انجام دهيد.

معجزه هاي خوردن سير به صورت ناشتا

تظرات ارسال شده