همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 سنگ پا و خواص آن براي سلامتي

پاي زيبا، تنظيم انسولين خون و رفع ميخچه و پينه پا است.

به گزارش : استفاده از سنگ پا، به زمان هاي بسيار دوري باز مي گردد، از رم در قرون وسطي گرفته تا مردم خاورميانه مصرف مي شود. در ابتدا از سنگ پا براي پاك كردن لوازم جرم بسته و چرب استفاده مي‌شده است، بعد از مدتي وارد صنعت و درنهايت دنياي مد و زيبايي شد.

از سنگ‌پا براي لايه برداري از بافت‌ها و سلول‌هاي مرده استفاده مي‌شود. سنگ پا به رنگ‌هاي مختلف و در انواع طبيعي و مصنوعي موجود است و معمولا در داروخانه‌ها و مراكز فروش لوازم حمام و دستشويي به فروش سوپرازورب c مي‌رسد. در سواحل يونان، انواع طبيعي سنگ پا نيز يافت مي شود.

پوست پاي زيبا

پوستي كه ضخيم مي شود، مستعد ترك خوردن است و امكان ايجاد عفونت و درد در آنها زياد است. به همين دليل زماني كه پوست ضخيم مي شود بهتر است از سنگ پا براي بهبود ترك خوردگي پايتان استفاده كنيد.

مصرف كرم مخصوص پا بعد از حمام، موجب سلامت و زيبايي پوست پاشنه و كف پا مي شود. از ديگر فوايد سنگ پا، رفع خستگي و كوفتگي پا است كه با استفاده از آن حاصل مي شود. همچنين در تسكين برخي از انواع سردردها و بسياري از بيماري هاي مغزي، سنگ پا بسيار كارآمد است.

رفع ميخچه و پينه پا

اصطكاك و فشار وارد آمده بر پوست پا موجب بروز ميخچه يا پينه در پا مي شود كه معمولا در بالا و كناره هاي انگشتان مچ پا به وجود مي سوپرازورب h آيد و از علل شايع آن مي توان به آرتريت و يا كفش نامناسب اشاره كرد.

ميخچه و پينه پا گاهي با زگيل اشتباه گرفته مي شوند. اما زگيل كف پا داراي نقاط سياه رنگي است و معمولا با فشاري كه به دو طرف آن وارد مي شود حس درد ايجاد مي كند.

براي رفع ميخچه يا پينه، محل آن را به مدت پنج تا ده دقيقه در آب گرم قرار دهيد تا پوست نرم شود. سپس با سنگ پا بر روي آن حركات دايره اي بكشيد تا پوست اضافي آن برداشته شود. البته پوست محل ميخچه يا پينه نبايد بيش از حد برداشته شود چون منجر به عفونت و خونريزي مي شود.

از ديگر روش هاي درمان پينه و ميخچه، استفاده از لوسيون هاي مرطوب كننده، اسيد ساليسيليك، آمونيوم و اوره در اين ناحيه از پا است، غالبا با كاهش ميزان فشار و اصطكاك وارد بر ميخچه يا پينه، جراحي پوست از بين خواهند رفت، اما در صورتي كه دردناك و سفت هستند، بايد پزشك متخصص آن را معاينه كند.

كفش هاي بيش از حد تنگ و يا شل را هم استفاده نكنيد.

تنظيم انسولين خون

از آنجا كه در مبتلايان به ديابت، خون رساني در پاها به طور صحيح انجام نمي شود و ممكن است فرد دچار مشكلاتي نظير ترك كف پا و امثال آن شود. در واقع استفاده از سنگ پا موجب بهبود سيستم خون رساني شده و به اين طريق به ديابتي ها كمك كند.

بيشترين مقدار هورمون انسولين در پاشنه پا است و كساني كه دچار ديابت نوع دو هستند، اگر هر روز فقط ۱۰ دقيقه سنگ پا بزنند، انسولين خونشان تنظيم خواهد شد. از ديگر فوايد سنگ پا زدن، چربي سوزي بيشتر و تناسب اندام است.

توصيه هايي براي استفاده از سنگ پا

توصيه مي‌شود هر هفته حداقل پانسمان phmb دومرتبه و شب‌هنگام از سنگ‌پا استفاده كنيد تا بعد از سنگ‌پا كشيدن پوست پا بتواند استراحت كند.

در بيماري هايي مانند پسوريازيس استفاده از سنگ پا موجب تشديد بيماري مي شود، بنابراين توصيه مي‌شود قبل از استفاده از آن به پزشك متخصص مراجعه كنيد. مبتلايان به اين نوع بيماري ها مي‌توانند از تركيبات كراتوليتيك استفاده كنند كه باعث نرم شدن لايه‌هاي ضخيم كف پا مي‌شود.

سنگ پا بايد خشن و متخلخل باشد و كف پا و پاشنه پا را با آن بمالند.

تميز و خشك كردن سنگ پا

بعد از استفاده از سنگ پا لازم است تا با برس آن را شست‌وشو دهيد تا سوراخ هاي روي آن تميز شود و آن را در محيط خشك نگهداري شود، چرا كه محيط مرطوب موجب تجمع مخمرها و قارچ‌ها روي آن شده و آلودگي و بيماري را لوهمن روشه به كف پاي انسان منتقل مي كند.

بسياري از بيماري هاي قارچي، ميكروبي و به خصوص زگيل با سنگ پا منتقل مي شوند، بنابراين از سنگ پاي مخصوص و تميز فردي استفاده كنيد و آن را در معرض آلودگي قرار ندهيد چون ممكن است خراش‌هايي در كف پا ايجاد شده و باعث انتقال ميكروب شود.

منبع: ستاره



منبع

تظرات ارسال شده