همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كاهش وزن با دمنوش سماق + خواص دمنوش سماق

در مورد خواص آن نشنيده باشيد، در ادامه به برخي از مهمترين خواص ان اشاره مي شود

به گزارش : دمنوش سماق براي كاهش وزن

فوايد باور نكردني دمنوش سماق، معجزه ي دمنوش سماك به (عربي سماق) ميوه اي خوشه اي به رنگ قرمز و قهوه اي از خانواده ي پسته‌ ايان است كه خشك و كوبيده شده و به عنوان ادويه مورد استفاده قرار مي گيرد.

سماق يكي از اجزاي اصلي سفره هفت سين ايرانيان مي باشد.سماق فوايد زيادي دارد كه ما در اين مقاله به طور كامل خواص سماق را براي سلامتي، كبد چرب، لاغري و پوست و مو شرح داده ايم.


ارزش غذايي سماق

100 گرم سماق حاوي مواد مغذي زير است:

پروتئين : 6.2 گرم

فيبر : 6.1 گرم

چربي : 4.7 گرم


خواص دمنوش سماق

دمنوش سماق كاهش دهنده خونريزي رحم و التيام بخش براي پزشكي كودكان آن است. در زمان پريود شدن گزينه مناسبي براي تسكين است.


درمان زخم دهان با دمنوش سماق

اگر دهانتان زخم باشد، جهت درمان آن از دمنوش سماق استفاده كنيد. فقط بگذاريد كه دمنوش خنك باشد تا زخم تان را ملتهب نكند.


درمان بيماري چشم با دمنوش سماق

اگر پلك چشمتان دچار ناراحتي شده، بعد از خنك شدن دمنوش به آن گياه خرفه اضافه كرده و به كمك پارچه‌اي تميز پلك‌ها را بشوييد. اگر خون ريزي بيني داريد؛ دمنوش خنك شده را به پارچه‌اي تميز آغشته كرده و بر روي پيشاني كمپرس كنيد.


دمنوش سماق براي تسكين گلو درد

از جوشانده آن به صورت غرغره استفاده كنيد. اين دمنوش غني از ويتامين C است كه مصرف آن به جوان سازي پوست و مو كمك مي‌كند. اين دمنوش آنتي اكسيدان‌هايي دارد كه باعث كاهش كلسترول و چربي خون بالا شده و از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي جلوگيري مي‌كند. اين دمنوش مي‌تواند به افراد مبتلا به ديابت براي كاهش قند خون كمك شاياني كند.


دمنوش سماق خاصيت چربي سوزي دارد

مصرف اين دمنوش به لاغري شكم و كاهش وزن بسيار چسب بخيه اثربخش است. به فاصله ۱ ساعت بعد از وعده‌هاي غذايي از اين دمنوش به ميزان يك فنجان در روز از آن استفاده كنيد. با مصرف آن مي‌توان از شر فشار خون بالا خلاص شد.


خواص سماق براي پوست و مو

جوان سازي پوست صورت سماق حاوي مقادير بالاي ويتامين C مي باشد كه باعث كاهش چروك پوست شده و به جوان سازي پوست صورت كمك مي كند.

درمان لك سفيد و قهوه اي پوست جوشانده برگ، ريشه و ساقه سماق را بر روي لكه هاي سفيد و قهوه اي پوست صورت بماليد، آن ها را درمان مي كند.

درمان كهير براي درمان كهير سماق و جوش شيرين را با هم تركيب كنيد و بر روي كهير بماليد.

سياه شدن موي سر شست و شوي موها با دمنوش برگ درخت سماق باعث سياه شدن موي سر مي شود. خواص دارويي و درماني سماق براي سلامتي

كبد و كبد چرب سماق حاوي آنتي اكسيدان هايي است كه باعث سم زدايي از كبد شده و به درمان كبد چرب كمك مي كند، همچنين مصرف سماق مي تواند ويروس هپاتيت B را درمان كند.

كلسترولو چربي خون مطالعات متعدد نشان داده كه تانن هاي موجود در سماق باعث كاهش كلسترول و چربي خون بالا شده و به قيمت پماد زخم بستر پيشگيري از بيماري هاي قلبي كمك مي كند.

ديابت و قند خون يك مطالعه منتشر شده در مجله تحقيقات دارويي نشان داده كه سماق مي تواند باعث كاهش قند خون در افراد مبتلا به ديابت شود.

لاغري شكم و كاهش وزن مقادير بالاي ويتامين C موجود در سماق و دمنوش سماق خاصيت چربي سوزي دارد و براي لاغري شكم و كاهش وزن مفيد مي باشد. طرز تهيه دمنوش سماق براي لاغري و كاهش وزن با سماق يك الي دو قاشق پودر سماق پودر را در آب جوش بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بماند تا دم بكشد سپس آن را بنوشيد.براي لاغري شكم مي توانيد بعد از هر وعده غذايي نصف قاشق چايي خوري سماق را در آب بريزيد و بنوشيد.

اسهال سماق براي درمان اسهال و اسهال خوني مفيد مي باشد، براي درمان اسهال مقداري سماق، گشنيز خشك شده و زرده تخم‌ مرغ آب‌ پز را ميل كنيد.

زنان باردار پودر سماق براي درمان تهوع و استفراغ دوران بارداري مفيد مي باشد، براي رفع تهوع و استفراغ بارداري پودر سماق را با زيره و آب سرد مخلوط كنيد و بخوريد.

معده و دستگاه گوارش سماق حاوي مقادير بالاي تانن بوده كه اشتها را تحريك قطره فروزومال كرده و براي درمان معده درد و زخم معده مفيد است و به سلامت دستگاه گوارش كمك مي كند.

قاعدگي مصرف سماق به كاهش خونريزي رحم در زمان قاعدگي يا پريود شدن كمك مي كند.

دندان درد ماليدن سماق به دندان ها براي تقويت و استحكام لثه ها و درمان دندان درد مفيد مي باشد، همچنين مسواك زدن دندان ها با سماق باعث سفيدي دندان ها مي شود.

بواسير سماق و آب سماق براي درمان هموروئيد يا بواسيرو همچنين درمان خونريزي بواسير مفيد هستند.

عوارض و مضرات سماق اگر شما به آجيل ها حساسيت داريد بهتر است در مصرف سماق دقت كنيد چون ممكن است باعث واكنش آلرژيك در شما شود. گونه هاي زينتي سماق سمي هستند و باعث بروز خارش پوست مي شوند. خوردن سماق تازه باعث مسموميت مي شود و فقط مي توان سماق خشك را استفاده كرد. طبع سماق طبع سماق سرد و خشك است.

سماق حاوي مقادير بالاي پروتئين، فيبر، آنتي اكسيدان، اسيد هاي چرب امگا 3، ويتامين C و پلي فنول هايي از جمله تانن مي باشد.سماق يك ادويه شناخته شده است بيشتر در خاورميانه و مديترانه رشد مي كند و در آشپزي استفاده زيادي درمان سوختگي با آب جوش دارد، همچنين بوميان آمريكايي نيز از اين ادويه براي تهيه نوعي نوشيدني مشابه آبجو استفاده مي كردند.در ايران و تركيه از پودر سماق براي تهيه انواع كباب، ساندويچ و سالاد استفاده مي كنند.

سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده