همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 بهترين داروي پوست چيست؟

خودتان در خانه آن را به كار بگيريد. تهيه انواع ماسك‌هاي صورت كه در خانه با مواد دم‌دستي مي‌توانيد تهيه كنيد به شما كمك مي‌كند كه بدون صرف هزينه‌هاي زياد به سلامت پوست خودتان كمك كنيد.

به گزارش : در ظاهر هر فردي چيزي كه به سرعت ديده مي‌شود صورت و پوست آن است. در نگاه اول شما به صورت افراد نگاه مي‌كنيد و هر چه در پوستشان نهفته باشد به سرعت ديده مي‌شود. خستگي، بيماري‌هاي پوستي، فشار‌هاي عصبي و حالت‌هاي مشابه اين‌ها را به سرعت مي‌توان در صورت افراد مشاهده كرد. به همين دليل يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي بدن انسان صورت و از همه مهم‌تر پوست آن است. شما بايد براي سلامت پوستتان خيلي دقيق و با احتياط عمل كنيد.

البته اين نكته در خانم‌ها شدت بيشتري دارد، به دلايل زيبايي شناختي و ظاهري، خانم‌ها به پوستشان اهميت بيشتري مي‌دهند. براي داشتن پوستي سالم و شاداب مي‌توان از انواع كرم‌هاي پزشكي و دارويي استفاده كرد، اما به جز مراجعه به پزشك راه‌هاي بهتر و ساده‌تري هم هست كه مي‌توانيد خودتان در خانه آن را به كار بگيريد.انواع ماسك‌هاي صورت كه در خانه با مواد دم‌دستي مي‌توانيد تهيه كنيد به شما كمك مي‌كند كه بدون صرف هزينه‌هاي زياد به سلامت پوست خودتان كمك كنيد. در اينجا ما چند نمونه از اين ماسك‌هاي خانگي را برايتان مي‌آوريم.

انواع ماسك‌هاي عسل

ماسك عسل و آرد جو براي شادابي پوست صورت

يك قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق غذاخوري آرد جو

يك قاشق چاي‌خوري پودر نعناع

شير به مقدار كافي

عسل و آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط كنيد و مقداري شير به آن اضافه كنيد تا حالت كش‌دار پيدا كند دقت كنيد كه خيلي رقيق نشود تا به راحتي از روي صورت نريزد. بعد از شستشو شوي صورت موهايتان را به طور كامل جمع كنيد و صورت و گردن خود را ماسك بزنيد بعد از نيم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

ماسك عسل و پرتقال براي رفع چين و چروك صورت

از آنجايي كه محصولات ضد پيري و ضد چروك بسيار گران هستند و همه قدرت خريد آن‌ها را ندارند و مواد شيميايي داخل آن‌ها ممكن است براي چسب زخم بستر پوست شما ضرر داشته باشد شما مي‌توانيد در خانه اين ماسك طبيعي را تهيه كنيد.

يك قاشق چاي‌خوري عسل

چند قطره آب‌پرتقال تازه

براي رفع چين و چروك اين ماسك ساده را درست كنيد و به صورت بماليد البته مراقب باشيد كه اطراف چشمان خود نماليد كه خطرناك است. اجازه دهيد ۲۰ دقيقه روي پوستتان بماند و سپس آبكشي كنيد. اين كار را مي‌توانيد سه بار در هفته انجام دهيد. پس از چند بار استفاده تأثير آن را به وضوح روي پوست خود خواهيد ديد.

ماسك عسل و استويا براي رفع خشكي پوست

يك قاشق چاي‌خوري عسل طبيعي

يك چهارم پيمانه جوش‌شيرين

يك چهارم پيمانه استويا

يك قاشق چاي‌خوري آب سيب طبيعي

نصف قاشق چاي‌خوري آب پرتقال طبيعي

يك قطره روغن‌زيتون

همه مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد، سپس به نرمي روي پوست صورت و گردن بماليد. اجازه دهيد ۵ تا ۱۰ دقيقه باقي بماند و سپس با آب ولرم بشوييد. اين ماسك با داشتن آنتي اكسيدان زياد باعث از بين رفتن خشكي پوست مي‌شود.

ماسك عسل و دارچين براي جوش و آكنه

۳ قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق غذاخوري پودر دارچين

اگر پوست صورت شما دچار جوش‌هاي دوره‌اي و يا آكنه مي‌شود اين ماسك را امتحان كنيد. عسل آنتي‌بيوتيك و ضدعفوني‌كننده است براي همين مي‌تواند باكتري‌هاي به وجود آورنده جوش‌ها را از بين ببرد. عسل كه يك ماده غذايي است مي‌تواند ترشح سموم را كنترل كند براي همين هم منافذ پوست را تميز كرده و مي‌بندد. آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چين و چروك جلوگيري مي‌كند. دارچين نيز خاصيت ضد باكتريايي دارد و تركيب آن با عسل براي رفع جوش‌ها و تنگ كردن منافذ پوستي فوق‌العاده است و براي همه انواع پوست‌هايي كه جوش مي‌زند مناسب است.

ماسك عسل و ماست

۲ قاشق ماست

يك قاشق عسل

ماست و عسل را مخلوط كرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه بر روي پوست خود قرار دهيد و بعد با آب ولرم بشوييد. ماسك عسل باعث ضدعفوني و پاك‌سازي پوست مي‌شود و به دليل باز كردن منافذ باعث خروج جوش‌هاي سر سياه نيز مي‌شود. ماست باعث لايه‌برداري و شادابي و طراوت پوست مي‌شود همچنين عسل و ماست خاصيت روشن كننده نيز دارند.

ماسك عسل و گليسيرين و ليموترش

۲ عدد تخم‌مرغ

يك قاشق غذاخوري درمان سوختگي با آب جوش گليسيرين

۳-۴ قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق چاي‌خوري ليمو

مقدار كمي پودر نمك دريا

اين ماسك بيشتر براي دست استفاده مي‌شود، اگر مي‌خواهيد يك كرم روشن‌كننده پوست دست تهيه كنيد كه در عين روشن كردن پوست لايه‌برداري مناسبي از پوست دست‌هايتان داشته باشيد مي‌توانيد به راحتي آن را در آشپزخانه منزلتان تهيه كنيد.براي تهيه اين كرم كافي است سفيده تخم‌مرغ‌ها را از زرده جدا كنيد و با گليسيرين مخلوط كرده و به خوبي هم بزنيد. سپس عسل و ليمو را به اين تركيب اضافه كنيد و در نهايت پودر ريز شده نمك دريا را به آن بيفزاييد و آن را به خوبي هم بزنيد.

اين كرم ساده، چون ماده اصلي‌اش تخم‌مرغ است نبايد زياد بماند و بايد در يخچال نگه‌داري شود، براي استفاده از اين كرم كافي است مقداري از آن را روي پوست دست بماليد و با كمك سرانگشتان پوست دست را به خوبي ماساژ دهيد. بهتر است بعد از ماساژ دست‌ها اجازه دهيد اين كرم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي دست‌هايتان بماند.

ماسك عسل و آب‌ليمو براي طراوت پوست خشك

۲ قاشق غذاخوري خامه يا سرشير طبيعي

۲ قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق غذاخوري سركه سيب يا آب‌ليمو

خامه طبيعي را با عسل و سركه سيب يا آب‌ليمو مخلوط كنيد. پوستتان را تميز بشوييد و مخلوط را براي ۲۰ دقيقه روي صورتتان بگذاريد. سپس صورتتان را با آب ولرم و بعد با آب خنك (نه سرد) آبكشي كنيد.

اين ماسك دو خاصيت دارد كه هم مي‌تواند حساسيت و آسيب‌ديدگي پوستتان را التيام ببخشد و هم لايه‌برداري مي‌كند و هم در عين روشن كردن پوست، ميزان رطوبت آب را تنظيم مي‌كند. ميزان باز بودن منافذ پوستتان با همين ماسك ساده قابل تنظيم است؛ و در عين حال لكه‌هاي ناشي از آكنه هم با استفاده از آن به مرور از بين مي‌رود. بيش از دو بار در هفته از اين ماسك استفاده نكنيد.

ماسك عسل و ماست و كدو حلوايي

۴ قاشق غذاخوري عسل

۴ قاشق غذاخوري ماست ساده

۲ پيمانه پوره كدو حلوايي

يك سوم پيمانه بادام له شده

يك چهارم قاشق چاي‌خوري روغن زيتون

اين مواد را با هم مخلوط كنيد و روي پوست تميز و مرطوب بماليد. درزماني كه پوست مرطوب است آنزيم‌ها فعال‌تر خواهند بود. ماسك را ۱۰ دقيقه روي پوست نگه‌داريد.. بهترين قطره فروزومال مكان براي استفاده نيز داخل حمام گرم و مرطوب است. ماسك را با آب گرم از روي صورت بشوييد. كدو حلوايي مملو از ويتامين‌هاي A. و C. و آنزيم‌هاي مفيد براي روشن كردن پوست است.

ماسك عسل و موز

اين ماسك بيشترين تأثير را روي پوست‌هاي چرب دارد و باعث لطافت و نرمي پوست مي‌شود.

يك عدد موز كاملاً رسيده

يك قاشق سوپ‌خوري عسل

يك عدد پرتقال يا ليمو

موز را كاملاً هم بزنيد تا به شكل خمير درآيد، عسل را به آن اضافه كنيد، مي‌توانيد عسل و موز را درون مخلوط كن ريخته هم بزنيد تا اينكه كاملاً با هم قاطي شوند. چند قطره آب پرتقال يا آب ليمو را به اين مخلوط اضافه كنيد. ماسك را بر روي پوست صورت خود ماليده، حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد. براي پاك كردن ماسك، يك حوله لطيف را با آب سرد خيس كنيد، بيشتر آب آن را بگيريد، سپس صورتتان را با آن تميز كنيد. البته به جاي آب سرد، مي‌توان از آب داغ (نه آب جوش!) براي مرطوب كردن حوله استفاده كرد.

ماسك‌هاي آلوئه ورا

آلوئه ورا و روغن نارگيل

حدود ۴ قاشق چاي‌خوري ژل آلوئه ورا را داخل مخلوط كن بريزيد. ۲ قاشق چاي‌خوري روغن نارگيل را در ظرفي ريخته و داخل تابه‌اي كه حاوي آب جوش است قرار دهيد تا به‌طور غير مستقيم حرارت ديده و آب شود، سپس اين روغن آب شده را به آلوئه ورا اضافه كنيد.براي بهتر شدن ماسك يك كپسول ويتامين E. را برداشته و روغن آن را خارج كنيد و به اندازه نصف قاشق چاي‌خوري به مواد داخل مخلوط كن اضافه كنيد. مواد را براي چند دقيقه هم بزنيد تا يكدست شوند. چند قطره روغن نعناع به اين كِرِم اضافه كنيد.اين كرم مرطوب‌كننده را مي‌توانيد درون ظرف شيشه‌اي ريخته و در يخچال به مدت چند هفته نگهداري كنيد.

ماسك ضد چروك آلوئه ورا

گياه آلوئه ورا حاوي اسيد ماليك است كه به كاهش چين‌هاي پوستي كمك مي‌كند. يكي از دلايلي كه باعث چين و چروك پوست مي‌شود آفتاب سوختگي است و از بهترين درمان‌هاي آن ماسك يا ژل آلوئه ورا است. به سادگي يك برگ آلوئه ورا را از گياه ببريد و ژل آن را خارج كنيد. ژل تازه را روي پوستتان بماليد و ۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد. با آب ولرم آن را بشوييد.البته مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري ژل آلوئه ورا با محتويات يك كپسول ويتامين E. هم مخلوط كنيد. مخلوط را به قسمت‌هاي داراي چين و چروك بماليد. بعد از نيم پماد مديكال هاني ساعت آن را با آب ولرم بشوييد.

آلوئه ورا و آووكادو براي پوست‌هاي خشك و حساس

۲ قاشق سوپ‌خوري آووكادو له شده را با يك قاشق سوپ‌خوري ژل آلوئه ورا يا آب آلوئه ورا و يك قاشق چاي‌خوري پودر مخمر آبجو مخلوط كرده و به خوبي هم مي‌زنيم تا خمير نرم و يكدستي درست شود. اين ماسك را بر روي پوست صورت و گردن به غير از نواحي اطراف چشم‌ها ماليده و مي‌گذاريم به مدت ۳۰ دقيقه بماند. بعد از آن با آب ولرم صورت را مي‌شوييم. از اين ماسك مي‌توان يك تا دو بار در هفته استفاده كرد.

مرطوب‌كننده بدون چربي آلوئه ورا براي پوست صورت

اين مرطوب كننده كاملاً طبيعي را مي‌توانيد براي مرطوب ساختن پوست بدن و صورت هم‌زمان به كار ببريد. اين كِرِم بسيار سبك، پفي و رطوبت رسان است. حسن اين كرم اين است كه پوستتان را چرب نمي‌كند. اين كِرِم مرطوب كننده پوست‌هاي خشك را در زمستان ترميم مي‌كند، ولي آن‌قدر سبك است كه شما مي‌توانيد به راحتي در طول تابستان و فصل گرما نيز از آن استفاده كنيد.

ژل آلوئه ورا براي درمان ترك لب‌ها

خيلي از افراد مشكل خشك شدن پوست لب و ترك خوردن لب‌ها را دارند و هميشه بايد لب‌هاي خود را مرطوب نگه دارند.. قرار دادن مقداري از ژل آلوئه ورا روزانه روي لب به درمان و بهبود لب‌ها كمك خواهد كرد. با اينكه ژل آلوئه ورا طعم مطبوعي ندارد، اما اثر درماني حيرت‌انگيز آن ارزشش را دارد. آلوئه ورا به عنوان يك گياه آبدار خانگي شناخته شده است و براي معالجه همه درد‌ها استفاده مي‌شود از كاهش درد سوختگي گرفته تا برطرف كردن يبوست. ژل آلوئه ورا مولكول‌هاي آب را به خودش جذب مي‌كند و اين ويژگي آلوئه ورا را به يك آب‌رسان تبديل مي‌كند كه بخار آب هواي اطراف را به خودش مي‌گيرد.

زردچوبه براي درمان لك صورت

زردچوبه داراي خاصيت سفيد كنندگي است و مي‌تواند به رفع لك‌هاي صورت كمك كند.براي تهيه ماسك زردچوبه يك قاشق چاي‌خوري پودر زردچوبه و يك قاشق چاي‌خوري آب‌ليموي طبيعي را با هم مخلوط كرده و بر روي لك‌ها بماليد. اجازه دهيد اين ماسك ۲۰ دقيقه بر روي پوستتان بماند و سپس آن را با آب سرد بشوييد. تا يك ساعت بعد از شستن ماسك، از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد دوري كنيد. براي آنكه بهترين نتيجه را بگيريد بهتر است هر روز قبل از دوش گرفتن از قيمت پماد زخم بستر اين ماسك استفاده كنيد.

روش ديگر اين است كه ۵ قاشق غذاخوري پودر زردچوبه را با ۱۰ قاشق غذاخوري شير مخلوط كنيد. خمير حاصل از تركيب شير و زردچوبه را بر روي لك‌هاي پوستي قرار داده و به مدت ۵ دقيقه به آرامي ماساژ دهيد. بعد از پايان ماساژ، اجازه دهيد ماسك ۲۰ دقيقه ديگر روي پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشوييد.

منبع: خبرآنلاين



منبع

تظرات ارسال شده