همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خوراكي هاي مناسب ديابتي ها در فصل پاييز

اضافه كنند. اين كار مي تواند به بهبود كتترل قند خون در آنها كمك كند.

به گزارش از آنجا كه پاييز، همراه با كوتاه شدن طول روز و سردتر شدن هوا است، مسلما فعاليت بدني افراد در اين فصل كمتر شده و هوس هاي غذايي آنها تغيير مي كند. در واقع تغيير آب و هوا مي تواند ديابتي ها را از يك رژيم غذايي سالم دور كند. از اين رو متخصصان تاكيد دارند كه اين بيماران در پاييز، حتما برخي گزينه هاي غذايي را مصرف كنند:

سيب: پماد زخم سيب از جمله ميوه ها و منابع غني فيبر است كه به علت داشتن پكتين و داشتن شاخص گليسمي پايين تر نسبت به ساير ميوه ها، يك ميان وعده مناسب بويژه در مبتلايان به ديابت به شمار مي رود. مصرف روزانه سيب را به ميزان يك تا چهار واحد سيب متوسط در عموم افراد و بويژه مبتلايان به ديابت توصيه مي شود.

سيب ‌زميني شيرين: يك سيب‌ زميني شيرين كه در اجاق كبابي شده 30 درصد كمتر از سيب ‌زميني معمولي قند خون را افزايش مي ‌دهد زيرا حاوي فيبر بالا و ريزمغذي‌ هايي است كه 40 درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندي هضم غذا مي ‌شوند. در نمايندگي محصولات هارتمن ضمن سيب ‌زميني شيرين غني از كاروتنوئيد و رنگ‌ دانه ‌هاي زرد و نارنجي است كه به ارگانيسم‌ ها اجازه عكس ‌العمل در برابر انسولين را مي‌ دهد. سيب ‌زميني شيرين همچنين غني از اسيد كوروژنيك است. اين تركيب گياهي طبيعي مي ‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولين كمك كند.

جوي دو سر: مصرف جوي دو سر باعث مي‌ شود بين آنزيم‌ هاي هضم ‌كننده در معده و مولكول‌ هاي آميدون (نشاسته) غذا، يك سد چسبناك به وجود بيايد. در نتيجه دستگاه گوارش مدت طولاني ‌تري غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدريج وارد خون مي ‌شوند.

دانه پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد كدو تنبل: منبع خوبي از چربي هاي سالم، فيبر و كربوهيدرات است. مصرف روزانه 5 گرم معادل 2 قاشق غذاخوري از اين دانه منجر به تنظيم موثر قند خون در افراد ديابتي مي شود.

هويج: هويج يكي از منابع طبيعي غني از بتاكاروتن است كه مي ‌تواند خطر ابتلا به ديابت را كاهش داده و قند خون را تنظيم كند.

دارچين: پانسمان زخم بستر كارشناسان انجمن ديابت آمريكا اعلام كرده اند كه مصرف روزانه 1 تا 6 گرم دارچين توسط مبتلايان به ديابت نوع 2، علاوه بر اين كه منجر به كاهش گلوكز ناشتا مي شود، تاثير زيادي در كاهش تري گليسيريد، كلسترول بد يا ال دي ال و كلسترول تام دارد.

كلم بروكسل: اين سبزي كم قند در پاييز و زمستان بسيار در دسترس است و يك انتخاب هوشمند براي ثبات سطح قند خون در افراد ديابتي مي تواند باشد. دو فنجان كلم بروكسل حاوي مقادير كافي از پروتئين بدون چربي و فيبر است. ژل هارتمن ضمنا رژيم غذايي سرشار از گياهاني مانند كلم و كاهو مي‌ تواند خطر ابتلا به اين ديابت را تا 14 درصد كاهش دهد.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده