همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 كشنده ترين بيماري مسري جهان

كردن تمامي ارگان هاي بدن به ويژه ريه‌ها را دارد؛ بيماري كه از سال هاي بسيار دور وجود داشته و افراد بسيار مشهوري نيز بر اثر ابتلا به اين بيماري از دنيا رفته اند.

به گزارش به نقل از سيناپرس دكتر داوود يادگاري نيا، رئيس مركز تحقيقات بيماري هاي عفوني و گرمسيري دانشگاه گاز عسل علوم پزشكي شهيد بهشتي درباره اين بيماري گفت: سل يكي از بيماري هاي عفوني است كه قرن ها سلامت بشر را تهديد كرده است.اين بيماري اغلب به طور پراكنده در كشور مشاهده مي شود.

خوشبختانه در حال حاضر ميزان شيوع اين بيماري در ايران به علت افزايش آگاهي عمومي مردم، رعايت مسايل بهداشتي و مراجعه سريع بيماران و درمان به زودهنگام، كاهش پيدا كرده اما هنوز ريشه كن نشده است و همچنان مواردي از انتقال اين بيماري از مسلول ريوي به اطرافيان مشاهده مي شود.

رئيس پيكو اسميت اند نفيو بخش عفوني بيمارستان لبافي نژاد، لازمه پيشگيري از بيماري سل را بيماري يابي و درمان بيماران مسلول ريوي عنوان كرد و درباره اين بيماري اظهارداشت: بيماري سل تمام اعضاي بدن( از مغز و پوست تا تمام احشا) را در بر مي گيرد اما سل ريوي از مهمترين نوعي است كه ما با آن روبرو هستيم و به دليل اينكه ديگران را مبتلا مي كند از اهميت بهداشتي زيادي برخوردار است.

اين قيمت ورق سيليكوني براي زخم فوق تخصص بيماري هاي عفوني به نشانه هاي اين بيماري اشاره كرد و افزود: تب طولاني، تعريق فراوان، سرفه هاي مزمن، ضعف و بي حالي، بي اشتهايي و گاهي خلط خوني از جمله مهمترين نشانه هاي اين بيماري است؛ اگر فردي بيش از سه هفته سرفه بدون خلط چركي داشته باشد بايد نسبت به بيماري سل ريوي مشكوك شود.

وي تصريح كرد: اگر در خانواده اي سابقه بيماري سل وجود داشته باشد حتما بايد اعضاي آن خانواده براي پيشگيري از اين پانسمان لوهمن روشه بيماري به نزد پزشك متخصص مراجعه كنند.

به گفته اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، تعداد زيادي از ميكروب بيماري سل با سرفه و عطسه كردن ( به خصوص عطسه) مي تواند در محيط بسته منتشر شود و به اطرافيان انتقال پيدا كند.

وي ادامه داد: خطر آلودگي اين بيماري دو تا سه هفته پس از درمان مناسب در مراكز پزشكي و درماني فوق العاده كاهش مي يابد اما بايد اطرافيان اسپري اپسايت بيمار نيز از نظر وجود بيماري سل كنترل شود و تحت نظر باشند.

يادگاري در پاسخ به اين سوال كه آيا اين بيماري عفوني خطرناك است، گفت: خوشبختانه امروزه با كمك شيوه هاي نوين درماني جديد ديگر خطري مبتلايان به سل ريوي را تهديد نمي كند و اكنون اين بيماري خطرناك نيست.



منبع

تظرات ارسال شده