همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ترفندهايي جديد براي تربيت كودكان شاد

به نظر مي‏‌رسد در عرصه تربيت كودكاني شاد، موفقيت چشمگيري نداشته‌ايم.

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بوالقاسم پياده كوهسار روانشناس درباره تربيت كودك شاد اظهار كرد: توجه به سخنان و دغدغه‏‌هاي والدين در موقعيت‏‌هاي مختلف نشان مي‏‌دهد كه آنان همواره خريد پانسمان فرزندان خود را به چيز‌هايي سفارش مي‌‏كنند كه خود از آن‌ها محروم بودند و حسرت داشتن‏شان را خورده‌اند.

كوهسار بيان كرد: ما در حوزه‌‏هاي مختلفي از ‏تربيت موفق بوديم، اما به نظر مي‏‌رسد در عرصه شادي، موفقيت چشمگيري نداشتيم؛ بچه‏‌هاي ما معمولا شاد به نظر نمي‌‏رسند، دائما غُر مي‌‏زنند (نق‏ نق مي‏‌كنند)، همواره در پي خريدن يك چيز جديد هستند تا لحظاتي سرگرم شوند، خيلي زود ناراحت و عصبي مي‌‏شوند و گاهي افسرده به نظر مي‏‌رسند.

اين هارتمن روانشناس با بيان اينكه گام اول در تربيت كودك شاد آن است كه خود اهل شادي و نشاط باشيد، افزود: شما به عنوان پدر و مادر حق داريد شاد باشيد و اگر جزء آن دسته از پدر و مادر‌هايي هستيد كه در وظايف‏شان غرق شده‏‌اند، بدانيد كه وظيفه داريد شاد باشيد و نبايد فقط تصوير يك دستگاه خودپرداز، ماشين لباس‏شويي يا ظرف‏شويي، گاز خوراك پزي و يا هر چيز ديگري را در ذهن بچه‏‌هاي‏تان زنده كنيد.

وي با اشاره به اينكه داشتن روابط اجتماعي عفونت بدن سالم و صميمي ‏كمك فراواني به شادكامي‏ و خشنودي كودكان مي‌كند، اضافه كرد: تحقيقات نشان مي‏‌دهد كودكاني كه روابط اجتماعي خوبي دارند از سطح سلامت جسمي ‏و روحي بالايي برخوردار هستند و عملكرد تحصيلي بهتري دارند و شادتر به نظر مي‌‏رسند.

كوهسار با تأكيد بر اينكه در فرزندان‏تان عادت‏‌هاي شادماني ايجاد كنيد، ادامه داد: شادي مي‏‌تواند يك عادت شود و همان طور كه سبك غذاخوردن و غذا‌هايي كه يك فرد مي‏‌خورد، پانسمان اكتي كوت متأثر از تربيت و محيط خانواده و عادت‏‌هاي ايجاده شده در وي است، رفتار‌هاي شاد و شادي‏ آفرين هم مي‌‏توانند آموخته و در تمامي ‏طول عمر يك فرد تكرار شوند.

اين روانشناس تصريح كرد: وقت بيشتري را به بازي با كودكتان اختصاص دهيد، چراكه داشتن اوقات فراغت بيشتر و زمان بازي طولاني تر، كمك فراواني به تمركز و قواي ذهني كودكان مي‏‌كند، اين در حالي است كه امروزه كودكان زماني زيادي را به تماشاي تلويزيون يا بازي با نحوه پانسمان هارتمن كامپيوتر و گوشي‏‌هاي هوشمند صرف مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: ورزش به صورت خانوادگي، نقش زيادي در ايجاد شادي در افراد دارد و فرقي نمي‏‌كند كه به يك پياده‏ روي شبانه برويد يا در خانه ورزش كنيد؛ مهم اين است كه اين كار را در كنار ديگر اعضاي خانواده انجام دهيد.



منبع

تظرات ارسال شده