همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اگر اين كارها را انجام دهيد ديرتر پير مي شويد

كنند زيرا اين مواد غذايي باعث گرفتگي رگ‌هاي قلب‌ و اشباع‌ چربي‌ در بين اعضاي حياتي‌ بدن از جمله قلب‌ و كبد مي‌شود.

به گزارش به نقل عسل پزشكي از برنا، تيرنگ‌ نيستاني‌ متخصص تغذيه‌ اظهار كرد: با طي شدن روند طبيعي زندگي، پيري و عوارض آن به سراغ افراد مي‌آيد اما با رعايت برخي نكات مي‌توان روند پيري را به تاخير انداخت.

وي ادامه داد: خواب مناسب و كافي سد بزرگي در برابر پير شدن زود هنگاماست به طوريكه هر فرد بزرگسال بايد روزانه بين ۷ تا ۹ ساعت مدي هاني 405 بخوابد تا در طول روز دچار خستگي، بي حالي و سستي‌ نشود.

نيستاني با اشاره به اينكه در هنگام خواب ملاتونين كه نوعي هورمون‌ خواب است در بدن ترشح مي‌شود، عنوان كرد: هورمون‌ خواب ملاتونين‌در هنگام استراحت افراد باعث ترميم‌ سلول و DNA مي‌شود وهمين مسئله مانع از پيري زود هنگام بدن مي‌شود.

وي مدي هاني عنوان كرد: رژيم غذايي مناسب همراه با مصرف ميوه و سبزيجات مانع از پيري مي‌شود و اكسيدان‌هاي موجود در انواع ميوه از بروز بسياري از بيماري‌ها از جمله عارضه سرطان جلوگيري مي‌كند، در حدود ۶۰ درصد از كل بدن ما را آب تشكيل داده است كه بر اثر فعاليت‌هاي مختلف‌ اين محصولات مدي هاني مايه حياتي‌ كاهش پيدا مي‌كند به همين دليل بنا بر توصيه پزشكان بايد حداقل ۸ ليوان آب در روز مصرف‌ شود تا علاوه بر كاركرد مناسب بدن روند پيري هم كاهش پيدا كند.

نيستاني تأكيد كرد: افراد بايد از مصرف فست‌فود، غذاي چرب و سرخ‌كردني پرهيز كنند زيرا اين مواد غذايي باعث گرفتگي رگ‌هاي پماد عسل خارجي قلب‌ و اشباع‌ چربي‌ در بين اعضاي حياتي‌ بدن از جمله قلب‌ و كبد مي‌شود.

وي يادآور شد: براي پيري ديرهنگام‌ بايد سبك زندگي مناسبي را انتخاب كنيم و برنامه غذايي روزانه براي خود تنظيم كنيم البته نبايد فعاليت‌هاي فيزيكي را فراموش كنيم‌.



منبع

تظرات ارسال شده