همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين رژيم غذايي از نظر مردم در سال 2016 چيست ؟چه نوع رژيمي بهترين نتيجه را به مردم داده است ؟پيشنهادات متصصين تغذيه در اين باره چيست ؟نظريات علمي مختلف در مورد هر يك از اين رژيم ها را در ادامه مطلب مورد بررسي قرار خواهيم داد اگر به دنبال كاهش وزن هستيد پيشنهاد مي كنيم از اين رژيم هاي غذايي پيروي كنيد .

مريم عامري خواه: هر ساله مردم به دنبال رژيمي هستند كه به آنها در كم كردن وزنشان كمك كند. در حالي كه بهتر است مردم سؤال كنند:”چگونه مي‌توانيم غذاي سالم بخوريم بدون آن كه خودمان را محدود كنيم؟”

در اين جا مطالبي را كه مصرف كنندگان در سال 2016 راجع به آن بيش‌ترين جست و جو را داشته‌اند ارائه مي‌كنيم.

رژيم طلا

رژيم طلا كه توسط دكتر كيت آبلو و يك تيم از پزشكان ايجاد شده است، ادعا به كمك در بهينه سازي سطح انسولينتان دارد در حالي كه ذخاير چربي بدنتان را كاهش مي‌دهند.

برنامه سه مرحله‌اي شامل يك مكمل روزانه، كه انتشار دهنده ناميده مي‌شود، به كارگيري برنامه ريزي غذايي و يك راهنما است كه هزينه‌اي در حدود 39.95 دلار در هر ماه را در بر دارد. انتشار ضربات فرضي كه متابوليسم بدنتان را آغاز مي‌كند، كاهش گرسنگي و اشتهاي كاذب و تنظيم سطوح انسولين بدن.

مدارك كاملاً علمي و قطعي براي حمايت از اين نوع ادعاها وجود ندارد.

رژيم تاكو(Taco)

رژيم تاكو واقعاً رژيم نيست. يك كتاب آشپزي است كه توسط نويسندگان بسيار خلاق كه خودشان را دانشمندان تاكوگياهي مي‌نامند، نوشته شده است.

آن‌ها مي‌دانند در صورتي كه عبارت”cleanse”در عناوين مطلبشان باشد، محصولاتشان فروخته خواهد شد. آن‌ها كارشان را به درستي انجام مي‌دهند. كتاب آنها ، Taco cleanse، شامل دستورالعمل‌هاي تاكو گياهي 30 روزه است.

آرزوي آنها اين قطره فروزومال است كه شما با لذت بردن از دستورالعمل‌هاي آنها، بدنتان را از پردازش غذاها پاكسازي (cleanse ) كنيد. اما، به معناي واقعي كلمه، تاكو “پردازش كننده” است.

جايگزين رژيم غذايي نظامي

چكيده اين رژيم غذايي سه روز در مسير بودن و چهار روز خارج از مسير بودن است.در طول روزهاي در مسير شما كمتر از 1000 كالري استفاده مي‌كنيد و در طول روزهاي خارج از مسير، شما مي‌توانيد در حدود 1500 كالري استفاده كنيد. به عبارتي ديگر، در روزهاي در مسير، شما به خودتان گرسنگي مي‌دهيد و در روزهاي خارج از مسير رژيم مي‌گيريد.

هر شخصي مي‌تواند در اين رژيم ديوانه وار وزنش را از دست بدهد چرا كه در اين رژيم، شما اساساً چيزي نمي‌خوريد. اين بود كه اكثر وب سايت‌ها بيان كردند “يكي از عالي‌ترين فوايد رژيم غذايي نظامي اين است كه اين رژيم يك برنامه ساده، پيشرونده و ادامه دار مي‌باشد. اما چرا بسياري از افراد به دنبال رژيم ديگري براي جايگزيني اين برنامه هستند؟

همچنين بيان مي‌كند كه هر شخصي ممكن نيست اين رژيم را به عنوان اولين رژيم انتخاب كند چرا كه آن شما را از انواع غذاها محدود مي‌كند.

اتكينز40

با اين كه ايشان زنده نيستند، به نظر مي رسدكه رژيم‌هاي وي ادامه دار است. آخرين محبوبيت به دست آورده ايشان عمدتاً در جشن افرادي هم چون اليسا ميلان و كيم كارداشيان در رژيم اتكينز 40 بود.

در اين برنامه غذايي شما اجازه داريد 40 گرم از كربوهيدرات خالص يا كربوهيدرات غذايي بدون فيبر و شكر و الكل، در روز استفاده كنيد. شما مي‌توانيد هم چنين 6-4 اونس از پروتئين و دو تا چهار سروينگ از چربي در هر روز استفاده كنيد. اين رژيم به نظر عملي مي‌باشد.

به هر حال محدود كردن استفاده از كربوهيدرات هميشه يك چراغ قرمز است. هر رژيم غذايي موفق طولاني مدتي نمي‌تواند ما را از خوردن غذاهايي كه دوست داريم منع كند، اما مي‌تواند به ما در آموزش خوردن آنها به طور درست و سالم كمك كند.

رژيم كتوژنيك

از اين رژيم به عنوان يك پروتكل درماني در جهت كمك به كودكاني كه بيماري صرع داشتند، استفاده مي‌كردند.اين رژيم شامل چربي بسيار بالا، قيمت پماد زخم بستر به كار گيري پروتئين كافي و كربوهيدرات در مقادير بسيار پايين مي‌باشد. بسياري از حاميان قدرتمند ادعا مي‌كنند كه اين رژيم با تغيير برنامه‌ي متابوليسم بدن شما، چربي بدنتان را كم مي‌كند و باعث احساس بهتر در شما مي‌شود.

اما نكته‌اي در اينجا وجود دارد: جمعيت دانشمندان هنوز هم اعتقاد دارند كه رابطه‌اي ميان رژيم غذايي با چربي بالا و افزايش خطر بيماري قلبي وجود دارد و قرار گرفتن بدن شما در وضعيت كتوژنيك كه به واسطه‌ي برش در كربوهيدرات ايجاد مي‌شود، چيزي نيست كه باعث آرامش شما شود.

رژيم غذايي جدا(Dissociated)

كل فرضيه اين رژيم غذايي بر مبناي باوري است كه اگر شما فقط يك نوع غذارا در هر روز استفاده كنيد، به وزنتان افزوده نمي‌شود.

پيروان اين فرضيه 3 انتخاب دارند: اماده سازي هر وعده غذايي از گروه‌هاي غذايي مختلف (گزينه‌اي كه پيشنهاد شده تا شما به آن هدف ايده آل وزني‌تان دست پيدا كنيد يا هدفي دوماهه)، يا اختصاص مصرف غذاهايي از يك گروه غذايي خاص به طور روزانه.

اين رژيم يك سري نكته هم مطرح كرده است كه از جمله آن مي‌توان به نكات زير اشاره كرد:

آخرين وعده غذايي خود را تا ساعت 7 بعداز ظهر ميل كنيد، مايعات را در طول وعده‌هاي غذايي مصرف نكنيد و هرگز نوشيدني الكلي يا كافئين‌دار مصرف نكنيد.

رژيم وحشي

اين رژيم آنچنان كه شما فكر مي‌كنيد وحشي نيست .بعضي از بخش‌ها آن به نظر معني دار مي‌رسد. كل فرضيه آن اين است كه اگر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مقدار غذاهاي كامل و خوراكي زيادي در اندازه‌اي كه در دنياي طبيعي وجود دارد مي‌خورند، ما هم بيشتر شبيه انها غذا بخوريم.

توصيه مي‌كند تا آنجا كه دوست داريد از سبزيجات استفاده كنيد و از گوشت‌هايي كه در مزرعه پرورش يافته‌اند يا غذاهاي دريايي وحشي استفاده كنيد و چربي‌هاي نظير كره گياهي، پنير سفت، خشكبار و آواكادو مصرف كنيد.

كافئين و الكل هم در فهرست‌هاي تأييد شده قرار دارند. اين رژيم ضد گلوتن هم هست كه در صورتي كه به گلوتن حساسيت داشته باشيد يا بيماري‌هايي در ناحيه شكم داشته باشيد، ضروري نيست.

رژيم پزشكي كودكان پيتزا

در سال 2009، مات مكلان كه پدري 40 ساله بود و مدت‌هاي زيادي دوچرخه سوار بود به تازگي دو رستوران پيتزا دائر كرده بود و تصميم گرفته بود كه به مدت يك ماه رژيم فقط پيتزا داسته باشد و او با اين كار تقريباً 30 پوند وزن كم كرده بود.

در طول 6 سال او رژيم پيتزاي خود را تكميل كرد و شش تكه‌ي پيتزا را كه با سبزيجات، چربي‌هاي سالم و پروتئين درست شده بود، در پيتزاي خود گنجاند.

همه‌ي اين‌ها 2400 كالري در روز به كالري‌هاي او اضافه مي‌كرد. اضافه بر اين بسياري از افراد هيچ موفقيتي در جذب 2400 كالري در روز نداشتند.

رژيم دوكان(Dukan)

اين اولين بار است كه من درباره‌ي رژيم دوكان نوشته‌ام و احتمالاً آخرين بار نخواهد بود.اين رژيم شامل 4 مرحله است.هر مرحله قانون خاص خود را دارد:حمله، گشت زدن، قوام و ثبات.

شخصاً من هرگز طرفدار چنين رژيمي كه داراي مراحل متعددي است، نبوده‌ام.چراكه مي‌تواند بسيار گيج كننده باشدمن متوجه شده‌ام كه بسياري از مردم در يك مرحله بيش از آنچه كه بايد، مي‌مانند.

برخي از جوانب مثبت آن:مصرف سبزيجات فراوان(نوع آنها محدود شده)، پروتئين‌هاي سبك، نوشيدن آب فراوان و ورزش روزانه .

ولي براي زمان‌هاي طولاني‌تر ، اين رژيم بيشتر شامل پروتئين است.به عبارت ديگر، رژيمي محدود كننده است كه بدن شما را در ريسك كتوز قرار مي‌دهد.

رژيم مونو(Mono)

اين برنامه شبيه به رژيم تجزيه است ولي يك گام بيشتر دارد.پيروان آن باور دارند كه مصرف يك نوع غذا براي كاهش وزن، كارا مي‌باشد.

معروف‌ترين فردي كه پيرو اين رژيم بود، فريلي دختري از استراليا است كه او مرتباً 10 الي 15موز را در اسموتي صبحانه تركيب مي‌كرد و اين كار را براي نهار و شام هم تكرار مي‌كرد. شايد مقدار كمي از مواد مغذي ديگر را ، مثل آب نارگيل ، سيب زميني يا ميوه‌ها و سبزي‌هاي ديگر را در اين مي‌گنجانده است.اين رژيم راهي است كه بدن شما را به سوء تغذيه مي‌رساند.

نياز ما اين است كه غذاي متنوعي را مصرف كنيم زيرا مواد مغذي مختلفي براي عملكرد بدن ما مفيد است.

*دانشجوي كارشناسي ارشد تغذيه



منبع

تظرات ارسال شده