همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آيا با وجود دردهاي آرتروز مي توانم خواب خوبي داشته باشم؟

شما را در تمام طول شب بيدار نگه مي دارد تا بالاخره يك حالت مناسبي پيدا كنيد و بتوانيد كمي بخوابيد و از طرف ديگر كمبود خواب، درد را در طول روز بعد شديدتر مي كند و اين چرخه ادامه دارد

به گزارش : اين يك چرخه معيوب است. درد آرتروز شما را در تمام طول شب بيدار نگه مي دارد تا بالاخره يك حالت مناسبي پيدا كنيد و بتوانيد كمي بخوابيد و از طرف ديگر كمبود خواب، درد را در طول روز بعد شديدتر مي كند و اين چرخه ادامه دارد!اگر شما هم يكي از ۲۷ ميليون نفر مبتلا به آرتروز هستيد، رفتن به خواب عميق و كامل شايد كمي سخت باشد، ولي ما در اينجا به شما ۱۰ راه را نشان مي دهيم كه قبلا امتحان خود را پس داده و تاثير مثبت خود را به اثبات رسانده sorbact پانسمان اند.

۱- به درمان خود توجه كنيد: تحت نظر پزشك خود و با تجويز وي مي توانيد از داروهاي ضد افسردگي استفاده كنيد. اين داروها وضعيت خواب بيمار را بهبود بخشيده و به تسكين درد كمك مي كنند.
۲- از آپنه خواب جلوگيري كنيد: يكي از فاكتورهاي خطر براي آرتروز چاقي است. همچنين چاقي بر سندرم آپنه خواب نيز تاثير گذاشته و وقتي فرد در خواب به سر مي برد باعث توقف تنفس او مي شود. بنابراين درمان آپنه به كيفيت خواب بيماران آرتروز كمك كرده و به نوبه خود باععث كاهش درد و تسكين آن مي شود.
۳- موقعيت خواب خود را تغيير دهيد: حالت ايده آل بدن به هنگام خواب بستگي به درد مفاصل دارد. براي بيماران قرار گرفتن در يك موقعيت خواب جديد بسيار سخت است. اما معمولا بهترين روش خوابيدن اين است كه به پشت بخوابيد، البته با فرض اينكه به كمر درد مبتلا نباشيد.
۴- تشك مناسبي را براي خوابيدن انتخاب كنيد: تشكي كه براي خوابيدن انتخاب مي كنيد بر نحوه خواب شما تاثير زيادي دارد. مردم اغلب مي گويند ساكارز تشكشان به سختي يك سنگ و به خشكي يك تخته چوب است و براي مبتلايان به آرتروز هيچ چيز بدتر از خوابيدن روي چنين تشكي نيست. شما به تشكي نياز داريد كه فشار وارد بر بدن را كاهش داده و نرمي آن در حدي باشد كه شكل بدن را به خود بگيرد. تشك بايد محكم باشد اما سخت و سنگي نباشد. مواد تاپر كه سازندگان تشك هاي طبي در تشك ها به كار مي برند، به تحقق اين امر كمك مي كنند.
۵- براي سهولت خوابيدن از بالش استفاده كنيد: براي تسكين درد و حمايت از مفاصل، زير مفصل دردناك يك بالش بگذاريد. بعنوان مثال اگر به آرتروز زانو مبتلا هستيد و عادت داريد به پشت بخوابيد، يك بالش زير زانوهاي خود قرار دهيدتا از فشار وارد بر آنها كاسته شود.
۶- استفاده از مسكن: بسياري از مسكن هاي بدون نسخه داراي فرمولاسيوني هستند كه شب ها به خواب بيمار كمك مي كنند. اين مسكن ها را بايد يك ساعت قبل از خوابيدن ميل كنيد، در اينصورت به هنگام رفتن به رختخواب بالاترين سطح فشار خون را خواهيد داشت.

۷- يخ درماني: به نظر پانسمان عسل مي رسد يخ درماني در انتهاي روز نسبت به گرما درماني اثر بهتري بر كاهش درد مفاصل و تسكين آنها داشته باشد.
۸- آرتروز خود را تحت كنترل داشته باشيد: آيا براي مديريت درد مفاصل، هر كاري كه در توانتان است را انجام مي دهيد؟ بهترين راه براي بهبود خواب، درمان درهاي آرتروز به طور موثر است. درمان هاي زياد و قابل دسترسي وجود دارد كه به تسكين درد و بهبود آن كمك مي كند. شامل استفاده از مسكن هاي بدون نسخه، داروهاي ضد التهابي غير استروئيدي، تزريق هاي استروئيدي، به همراه برنامه هاي كاردرماني و فيزيوتراپي از جمله روش هاي درماني هستند كه به كاهش درد كمك مي كنند.
۹- هر روز ورزش كنيد: احتمالا ورزش كردن آخرين كاري است كه شما دوست داريد در برنامه درماني خود انجام دهيد، اما ورزش كردن بهترين كاري است كه مي توانيد براي درد آرتروز و خواب خود انجام دهيد. تا آنجا كه مي توانيد ورزش كنيد. ورزش عملكرد شما را حفظ كرده و باعث مي شود به هنگام خوابيدن كمي بيش از معمول خسته قيمت پانسمان سوربكت باشيد. اما بايد توجه كنيد كه نزديك به زمان رفتن به رختخواب ورزش نكنيد، چرا كه ممكن است اثر عكس بر بدن داشته باشد. همچنين بهتر است از انجام تمريناتي كه به مفاصل ضربه و فشار وارد مي كندمثل دويدن روي زمين آسفالتي پرهيز كنيد.
۱۰- بهداشت خوابيدن را رعايت كنيد: مواردي كه در زير ذكر مي كنيم از اصولي است كه هر فردي براي داشتن يك خواب خوب و آرام بايد رعايت كند:
-زمان خواب و بيداري خود را تنظيم كنيد.
-از خوردن كافئين در پايان روز اجتناب كنيد (قهوه، چاي، شكلات و نوشابه)
-يك اتاق تاريك و خنك براي خوابيدن فراهم كنيد.
-از تماشاي تلويزيون يا خواندن كتاب در رختخواب پرهيز كنيد.
-از رختخواب خود فقط براي خوابيدن و رابطه جنسي استفاده كنيد.
-از خوردن غذاهاي سنگين قبل از خوابيدن پرهيز كنيد.
قبل از خوابيدن كارهايي انجام دهيد كه باعث آرامش شما مي شود.
اگر اين اقدامات به كاهش درد شما كمك نكرد و باعث بهبود خوابتان در طول شب نشدبا سربكت پزشك خود مشورت كنيد تا وي راه ديگري را پيش پايتان بگذارد. چنانچه شب ها از درد رنج مي بريد و يا به هنگام استراحت درد داريد، اين يك علامت خطر و نشانه نياز شما به عمل جراحي تعويض مفصل است.

بهپو



منبع

تظرات ارسال شده