همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كيانوش جهانپور,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
رييس

مركز روابط عمومي وزارت بهداشت مي گويد: افراد بايد محصولات غذايي و تنقلات را از مراكز معتبر خريداري كنند و بايد به هنگام خريد تاريخ توليد و انقضاي محصولات را بررسي كنند و اگر تاريخ آن مخدوش باشد و يا تاريخ آن گذشته باشد از خريداري آن محصول مشكل عروقي خودداري كنند .

دكتر كيانوش جهانپور در گفت و گو با سلامت نيوز، درباره نحوه شناسايي آدامس ها و شكلات هاي تاريخ مصرف گذشته كه اخيرا گزارش‌ و ويدئوهايي مبني بر فروش آنها در مغازه ها از سوي مردم در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است گفت: افراد بايد محصولات غذايي و تنقلات را از مراكز معتبر خريداري كنند و بايد به هنگام خريد تاريخ توليد و انقضاي محصولات را بررسي كنند و اگر تاريخ آن مخدوش باشد و يا تاريخ آن گذشته باشد از خريداري آن خودداري كنند.

وي گفت: محصولات جعلي و اسپري براي زخم تقلبي و قاچاق حتي ممكن است با نام و برندهاي معروف خارجي عرضه شود در حالي كه جعلي و تقلبي باشد و متعلق به شركت اصلي نباشد كه ممكن است تاريخ بسته بندي اين محصولات نيز جعلي و تاريخ گذشته باشد ساده‌ترين راه در اين موارد استعلام شناسه اصالت كالا است و افراد مي توانند كدهاي موجود روي برچسب محصولات را از طريق پيامك از سامانه پيامكي۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام كنند و اگر سامانه اصالت آن كالا را تاييد كرد و تاريخ انقضاي آن مطابقت داشت مي توانند آن محصول را خريداري كنند.

سخنگوي محلول پرونتوسان چيست سازمان غذا و دارو افزود : هموطنان همچنين مي‌توانند از طريق سايت "سازمان غذا و دارو" و در بخش استعلام كد رهگيري، شناسناسه اصالت كالا را وارد كنند و اگر اصالت كالاي سلامت محور توسط سامانه تاييد شد مي توانند آن را خريداري كنند. همچنين افراد مي توانند اپليكيشن" تي‌تك" را بر روي تبلت و تلفن همرا نصب كنند و كدهاي دو بعدي را كه بر روي شناسه اصالت كالا است از طريق اين نرم افزار اسكن كنند بلافاصله اصالت يا عدم اصالت كالاي سلامت محور و اسپري پرونتوسان تاريخ توليد و انقضاي آن را دريافت مي كنند.

وي گفت: نظارت بر روي مغازه ها و واحدهاي صنفي عرضه كننده مواد غذايي با مراكز بهداشت استان ها و شهرستان ها است و همكاران ما در اداره بهداشت محيط اين نظارت را بر عهده دارند. بازديدهاي دوره اي و بازديدهاي سرزده از اين مكان ها صورت مي گيرد و در صورتي كه در بازرسي ها مشكلي وجود داشته باشد قطعا برخوردهاي لازم بسته به نوع تخلفات صورت مي گيرد و اگر مشخص شود كالايي اصالت ندارد و يا قاچاق است و يا تاريخ مصرف گذشته شركت وارد كننده بي بران است اين كالاها جمع آوري مي شوند و با واحد صنفي متخلف طبق مقررات برخورد مي شود و به دستگاه قضايي ارجاع مي شوند و ممكن است حتي واحد صنفي متخلف پلمپ شود.

دكتر جهانپور در پايان گفت: مردم در سراسر كشورمي توانند تخلفات در حوزه بهداشت محيط را طريق سامانه تلفني ۱۹۰ اطلاع رساني كنند و اين سامانه پذيراي شكايات و اعتراضات ، انتقادات و گزارش تخلفات از سوي مردم است.



منبع

تظرات ارسال شده